Cartier Panthère 887968 koopadvies

Hoi,

ik ben van plan dit horloge eventueel te kopen.
Daarom hier de vraag over tips, wat betreft echtheid, waarde , waar op te letten, enz enz.
het gaat om cartier Panthere , 18 k goud, met gouden band. Incl box, bon , en service bon.
Ik heb er me een beetje in verdiept, maar weet zeker dat op dit forum veel kennis aanwezig is.
Daarom zijn alle tips welkom.
Het gaat om particuliere verkoop…en ik begrijp dat daar natuurlijk risisco’s aan zitten.

Ik zal zo proberen fotos toe te voegen.

Garantiebewijs is niet geldig, staat geen datum van reparatie in.

Let op of er geen breuk in het 3 poot deel van de sluiting zit. Middelste is vaak ter hoogte van de schroef gebroken

5 likes

dank voor de tip…


Je kunt er ook niets meer navragen is gesloten :thinking:

1 like

Ziet er prachtig uit. En die service zal wel wat jaren geleden uitgevoerd zijn, dus garantie zit er hoogstwaarschijnlijk niet meer op. Waarde loopt enorm uiteen, het is aan jou wat je ervoor over hebt. Mooi cadeau voor je vrouw :ok_hand:

het zou voor mezelf zijn, zoek een wat kleinere horloge, goud , met gouden band .
En dan kom ik steeds uit, bij dit type cartier… ( staat al tig jaren op mijn wish lijst :slight_smile:
de prijzen op het internet lopen nogal uiteen…
maar het gaat er mij om, dat het een echte , en eerlijk uurwerk is.

1 like

Ik zou het wel even passen, want een Panthere is een vrouwenhorloge, en ook nog een best kleine. Maar als dat past, heb je er wel een chique horloge aan :ok_hand:

3 likes

passen doe ik zeker…soms beschrijven ze als uni sexe…ik heb maar een kleine pols , en deze is 27 x 41.

2 likes

27 is wel heel smal. Ik heb meisjespolsen (17cm omtrek, op een goeie dag) en als ik een vintage 30mm draag voelt het soms al “net niet”. Mischien is dat anders met deze vorm natuurlijk.

:+1:

Vrouw van een vriend van mij heeft dit horloge dit is absoluut geen uniseks horloge. Een echt vrouwen horloge.

de maat zal met passen duidelijk worden.
mijn polsomtrek is maar 16,5 cm…
het gaat me meer om de tips, waar op te letten , voor echtheid, beschadiging , enz enz.
nogmaals dank voor de bovengenoemde tips…

Wat te denken van de term “rep” op het document? Replica Cartier?
Zie ook geen vermelding of foto met goudmerk .Zou dit niet op band en uurwerk moeten te vinden zijn?

Iets beter lezen, het horloge is gerepareerd, dus dat staat voor “reparatie Cartier”.

Op de band en kast sowieso. Kun je zo controleren.

top, ik zal kijken wat voor goudmerk er op de band en uurwerk staat…
mvg

@SuperC je hebt gelijk .Achterdochtige geest zong Elvis .Beetje last van.
Maar toch . Moet ik geen mini Cartier merkje vinden op nummer 7 of 10?

Die zie je, weliswaar vaag, zitten op de poot van de 7

Alle schakels zitten vast met twee schroefjes aan de zijkant. Die zijn mini en willen nog wel eens kwijtraken of snel beschadigen. Goed checken of die aanwezig en bruikbaar zijn.

Hetzelfde geldt voor de sluiting. Hier wordt regelmatig aan verbogen/gesoldeerd. Is een zwakkere plek.

Houdt er ook rekening mee dat dit horloge niet (eens een beetje) waterdicht is.

Ik sluit me wel bij de rest aan. Dit is absoluut een vrouwenhorloge. Het is naast de 27mm breedte, zo plat dat het wegvalt op de pols.

1 like

Horloge is met nieuwe type kroon zelfs waterdicht tot 50 meter. Waarom schrijft u dat het niet wd is? Werk al bijna 30 jaar aan Cartier horloges en er wordt veel geknoeid door ondeskundige “ horlogemakers “ die niet aan de onderdelen, lees pakkingen, komen.