Sinds een aantal maanden ben ik erg geïnteresseerd geraakt in horloges. Vorige week kwam een vriend van me langs met een aantal horloges en vroeg of ik deze wilde hebben. Ik had er niet veel van verwacht en dacht dat het wel interessant was om ze uit elkaar te halen. Het was vooral troep, maar bij 1 heb ik toch een aantal vragen.
Het gaat om een Cartier Pasha no 0111 A68062. Na wat gegoogled te hebben belde ik mij maat op en vroeg waar hij deze vandaan had. Hij gaf aan deze van z’n vader te hebben gehad, maar niet helemaal zeker was of ie echt was of waar z’n vader hem vandaan had.
Wat kunnen jullie mij vertellen over dit horloge? Is deze echt, wat is ongeveer de waarde zonder papieren of doos (mocht ie echt zijn). Heb m wat schoon proberen te maken met Dreft en warm water… Is er een manier om m nog schoner te krijgen? Ben benieuwd naar jullie mening. Alvast bedankt!
Exact dit type bandsluiting heb ik ook wel eens gezien op een nep-Chopard. Wellicht dat er een nepper-fabriekje is dat deze banden voor meerdere van hun “Mumbai Specials” gebruikt. Het geheel is waarschijnlijk ook vrij zwaar, waardoor je wellicht denkt: hmmm dat kan haast niet goedkoop en nep zijn als er zulk stevig materiaal is gebruikt (althans, dat was mijn eerste gedachte). Echter, ze maken dit bewust zwaar met een goedkope, maar zware coat van een legering waarvan de naam me ontschoten is.
Op de foto lijkt het ook (rechterzijde sluiting) dat er wat slijtage is. Dit zou bij een echt horloge van dit kaliber ook nooit moeten gebeuren.