Cartier Santos blue dial of TH monaco

heb zowel de santos als de monaco gedragen, de monaco heb ik nog steeds, santos verkocht.
de band van de santos is geweldig, kast mooi dun maar een krasmagneet!!!

monaco blijft een icoon zeker in de blauwe kleur! ik zou het wel weten…

1 like

De nieuwe Monaco met zijn eigen uurwerk is wel vergelijkbaar, maar de oude Monaco met ene generieke uurwerk…is niet vergelijkbaar.

Tussen deze 2 zou ik kiezen voor de Cartier en dan een maatje kleiner.

Het is extreem moeilijk, zo niet onmogelijk om schroefsleufjes allemaal dezelfde kant op te laten wijzen. Zo je dit al zou lukken, dan staan daar heel hoge kosten tegenover. De schroeven op de bezel van de Royal Oak zijn dan ook boutjes met fake sleufjes en echte schroeven ad onderzijde.

Ook in de allerduurste calibers staan de sleufjes niet in line. Zou ook zinloos zijn want een keer los en vast draaien en de orde is verstoord.

Als je inbusschroeven gebruikt valt het minder op, maar ik denk dat die niet bestonden id tijd dat de Santos ontworpen werd. Mooi vind ik inbus ook niet.

Naar mijn mening 100% de Santos!!

Misschien vind je dit ook mooi?
March LA.B

Monaco met de nieuwe inhouse movement!

1 like

Santos op leer want ik word helemaal tureluurs van al die schroefjes…

Santos is bij meer gelegenheden te dragen.

Maar de TH is natuurlijk ook een super gave chronograaf…

Verkopen die boel en allebei kopen. Wel een beetje luxe probleem verhaal dit.

1 like

Idd. Hoe meer ik erover nadenk, hoe meer ik denk dat dat de keuze wordt. Ik ga de zenith wel missen. De DJ minder. En krijg in de plaats 2 horloges die ik op dit moment echt wil. Met een beetje geluk zonder extra bij te betalen.

En wie weet kan ik door ze samen aan te komen op de lijst voor een Daytona. Mijn end game horloge. Nu alleen nog de rompslomp die bij verkoop komt kijken :slight_smile:

1 like

Santos.
Platter, verfijnder, elke dag fluitend draagbaar.

1 like

Santos, draagt heerlijk.

1 like

Ook causal prima te dragen. Ik zou wel goed passen. Mijn andere horloges zijn vaak 40-44 maar de santos large was me echt te groot.

1 like

Ondertussen een week verder en de santos is afgevallen. In de plaats kwam een oude grail op mijn pad. Toen de hobby begon hoopte ik ooit een navitimer te hebben. Echter viel de keuze altijd op iets anders. Dus nu is deze ook een optie

Maar dan vermoedelijk de groene 43 mm. Deze hadden ze niet om te proberen. download.jpeg-1

Of de premier in British racing Green !

2 likes