Cartier Santos Galbee staal

Een klassieker! Ik heb hem al jaren op de radar en ik ben nu wel in een situatie dat hij er mag komen!

Ik heb geen mega haast, maar ik heb wel een sterke behoefte. Dus wie weet hoe snel het kan gaan!

Welk model zoek ik? Daar ben ik nog niet helemaal uit. Het budget is niet eindeloos, maar ik wil niet het nieuwe model. Dat scheelt!

Wat zijn de eisen?

  • een ouder model, waarbij de bezel los staat van de band
  • geheel staal
  • (rond de)29mm
  • goede staat zonder veel krassen
  • quartz of automaat maakt niet veel uit
  • een plaat die niet vergeelt is, of snel gaat vergelen.

Waar kom ik zelf op uit?

Referentie 2319:

Aan de bovenkant van mijn budget. Wel een automaat en mooie guilloche plaat.

Of 1564:

Qua budget is de laatste de veilige keuze. Ik vind het blauw erin wel mooi, maar ben wel bang dat vergeling op de loer ligt…

Wat vinden jullie? Mis ik een referentie? Heeft iemand een mooi model? Ik hoor het graag!

6 likes
1 like

Net iets te vintage naar mijn smaak.

Deze modellen hebben ook nog een zichtbare sluiting, dat vind ik ook niet zo mooi.

Maar dank voor het delen!

1 like

Had er nou maar iemand een Galbee te koop op HF…

2 likes

Mooi! Aan de bovenkant van mijn budget. Ik moet ook kijken of de maat staat, deze is iets groter.

Toevallig vandaag een Panthere om gehad van 29 en die was klein, maar dat kan ik hebben.

De 2319 heeft wel weer die guilloche-plaat en deze niet.

Ik stuur je een pb met wat vragen!

1 like

Een Santos gaat sowieso verkleuren, da’s een kwestie van tijd. Net als de bezel, die zal ook flink beschadigen in de loop der tijd, maar dat hoort een beetje bij de charme van de Santos als je 't mij vraagt.

2 likes

Ook bij de versies met guilloche?

Daar is het op zijn minst minder.

Het is geen must om het niet te hebben en ik zie de charme er ook wel van, maar ik heb het toch liever niet

Klein puntje :grin: hij moet nog even gemaakt worden. Loopt helaas niet.


1 like

Mooie plaat! Maar ik zoek een stalen versie. Evengoed lekker om weer wat voorbij te zien komen!

1 like

Ik kom langzaam aan wat dichterbij het model dat mij het meest aanspreekt. Deze 2319 is in Nederland te koop bij een particulier, maar ik ben geen expert.

Zien we wat vreemds aan dit model?

Het enige vreemde dat ik zie is dat alle ‘losse’ schakels aan dezelfde kant van de sluiting zitten. Kan iemand dat verklaren?

Een 2319 met guilloche en in goede staat ga je denk ik niet vinden onder de 4k…

Als dat de bovenkant van je budget is, dan zou ik inderdaad opzoek gaan naar de quartz modellen.

Succes met de zoektocht!

1 like

Ja dat kan ik. Deze Cartiers hebben pinnen waar het schroefje aan vast zit. Dus niet schroefjes aan twee kanten, en je raadt het al, bij de verwisselbare links aan de andere kant zitten die schroefjes dus aan de onderkant.

3 likes

Haha logisch! Dank!

Die uit de advertentie staat voor 4500 op Chrono, vraagprijs… Ik zat te denken dat daar buiten Chrono24 om nog wel iets vanaf kan. Dan kom je net iets boven de 4k uit.

Maar dan moet dit model wel kloppen! Vandaar mijn vraag of mensen iets geks zien.

Wat vind jij? Zie je iets geks?

Hou er rekening mee dat als jij al contact hebt gezocht met verkopende partij via C24, dat de verkopende partij alsnog de fee op factuur in de mail krijgt. Wordt steeds lastiger om te omzeilen, zeker bij particulier. Bij een grijze dealer is de kans groter.

1 like

Goed om te weten. Maar hoe weten ze dan dat ik op een andere manier het contact laat verlopen?

Simpel, ze vragen (en blijven vragen) aan de verkopende partij of het horloge reeds verkocht is. Ze zullen ongeveer 9x reminden in een week of 3 tijd. Als de verkopende partij dan aangeeft dat het horloge verkocht is, zonder dat de transactie via C24 is gelopen, krijgt ie de fee factuur alsnog in de mail.

Verkopende partij moet aan kunnen tonen dat er ‘toevallig’ iemand rechtstreeks, via marktplaats of whatever is gekomen en het horloge heeft gekocht. Kan ie dat niet aantonen, dan fee betalen. C24 heeft 30FTE in dienst om dagelijks alle transacties, interacties etc in de gaten te houden zodat ze niets mislopen.

1 like

Helder verhaal. Ik snap het ergens ook wel, het is nogal een platform waar je gebruik van kunt maken.

Enig idee wat de fee is?

Ja inderdaad!

Deze ziet er volgens mij wel ok uit, vind alleen de schroefjes op de bezel wel diep zitten? Hoort dit? Of is de oorzaak het polijsten?

1 like

Geen idee of die diep zitten of niet maar door polijsten komen de schroefjes juist minder diep te zitten lijkt me :wink:

3 likes