Cartier santos lady

Hey,

Ik wil graag dit horloge kopen voor mijn vriendin en twijfel een beetje of hij echt is. Dit komt met name door de achterkant van de kast. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes,


Sam

1 like

De kwaliteit van die schroefjes geven geen betrouwbare indruk.

Hij ziet er gewoon goed uit hoor, ik heb er meerdere gehad. Ik verwacht een gegraveerde tekst achterop in de trant van “acier en or”. Maar die foto ontbreekt helaas.

2 likes

Dank voor je reactie! Moet dit dan achterop de kast ingegraveerd zijn?

hoeft niet persé plat te zijn, als je dat bedoelt.
Dit gevormde achterdeksel kan ook correct zijn. :slightly_smiling_face:

Brakke foto’s zoals zo vaak; maar eerste indruk is goed hoor. Heb er een handjevol van dit merk geserviced dus ken ze van dichtbij.

De staat van de schroeven is vaak te wijten aan horlogemakers die hun gereedschap niet goed onderhouden.

1 like

Ondanks de kwaliteit van jou foto’s, zie ik niet iets geks, denk dat het wel goed zit.

Zo te zien de automaat versie, origineel. Wel aardig gepolijst.

Ik zou voor de zekerheid een scherpe foto van de caseback vragen. Is vaak een bron van informatie voor de kenners om toch iets meer over authenticiteit te kunnen zeggen.

Is niet nodig :wink:

Mijn vrouw heeft een stalen Santos (nu 25 jaar oud) die vind ik net even wat beter en veel strakker er uit zien dan deze. Mijn gevoel zegt nep op basis van deze foto’s.

Brakke foto’s zijn anno 2023 sowieso een red flag. iedereen kan vandaag met een smart phone een paar duidelijke foto’s maken.

Ben Cartier liefhebber en zeker geen kenner maar dit zou ik zeker even naar Cartier dealer na laten kijken. Ik twijfel.

Dit doet Cartier niet zomaar, dan wordt het horloge naar Parijs gestuurd om te controleren. Als die dan nep blijkt wordt het horloge ingenomen (aldus de mensen bij Cartier).

De kast is van een ouder model, de band lijkt nieuwer. Band zit op de 2423.

Is inderdaad een V3 band maar dat is de vervanger voor de vorige uitvoering. Zie geen rare dingen, ondanks de kwaliteit van de foto’s

1 like

Dank voor al jullie reacties mijn vriendin is er ontzettend blij mee :). Hij zag er op de foto’s lelijker uit dan dat hij daadwerkelijk is! Weten jullie waar ik de band kan laten inkorten?

2 likes