Cartier Santos

Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een Santos de Cartier horloge, gekocht in oktober 1990, met een staal / gouden band eraan. het originele horloge dus.

Nu is deze band een tijd terug gebroken en ik vraag mij af of deze band te repareren is? Cartier zegt namelijk niet en koop voor een paar duizend euro maar een nieuwe band…

Ik ben even benieuwd of iemand op dit Forum mij zou kunnen helpen.

Bedankt alvast.

Groetjes,

Rudi Pommé

Zonder foto’s kunnen we natuurlijk helemaal niets.

Klinkt als een job voor een goede goud/zilversmid. Een naaste collega van mij is/was (net als ik eigenlijk w.b. horlogemaker) een goede goudsmid. Laat eens wat foto’s zien!

1 like

Pomme

Dit is de enige foto die ik heb momenteel… Ik had het horloge weg gebracht met het idee om het even te laten repareren, maar dat bleek neer te komen op een paar duizend Euro… De juwelier hier op het dorp is niet scheutig met zijn foto’s richting mij…

Groetjes,

Rudi

Het is inderdaad een ouder type Santos band die gebroken is op een gesoldeerde bus. Een goede goudsmid zou een poging kunnen doen. De pen is geklonken en om dit onzichtbaar te herstellen zal een uitdaging zijn.

Nieuwe staal gouden band is volgens mij €2150,- en dan heeft de band een vlindersluiting en is niet smaller bij de sluiting

4 likes

Ik sluit me bij @Horloge24 aan. Een optie die vaak over het hoofd wordt gezien is een goede goudsmid! Laats een klant met een defecte Breitling clasp gehad…hoofdprijs bij Breitling en perfect gerepareerd - tegen een super zacht prijsje (tientjes werk) - bij een lokale goudsmid.

Laserlassen door een goede goudsmid en het is goed.

Dank U allen voor deze inbreng. Weet er iemand misschien een goede goudsmid die dit zou kunnen repareren? Liefst natuurlijk iemand die hier ervaring mee heeft…
Blijkbaar heb jij, Horloge 24, hier wat ervaring mee? Of vergis ik mij? De band is " gewoon " tussen twee schakels gebroken… Klopt inderdaad dat een nieuwe band Euro 2120, kost. De verzekering betaald wel mee, maar toch, en zeker als er dan niet de originele band terug op komt, blijkbaar hetgeen ik, nog, niet wist…

Leuk en ik stel het zeer op prijs dat jullie meedenken!!

Groetjes,

Rudi

1 like

André @Horloge24 is Cartier gecertificeerde horlogemaker
Oude type band die je nu hebt is niet meer leverbaar en als je er een nieuwe band voor besteld krijg je het nieuwe type band.
Als je de band zo gerepareerd wilt hebben kun je het beste even informeren bij een goudsmid bij je in de buurt.

@ André,

Als ik het dan toch goed begrijp nu ben jij toch in staat om mijn horloge te repareren? Klopt dat? Dat zou natuurlijk super zijn…
Zou je dat willen doen en kunnen doen voor mij?

Ik hoor het heel graag.

Groetjes,

Rudi

Neem even contact op met Jan Ubels in Bredevoort, zijn vrouw is goudsmid en samen kunnen ze praktisch alles repareren.

Ik ben helaas of gelukkig geen goudsmid en zuiver een horlogemaker die wel Cartier gecertificeerd is.

Jan Ubers zou dit vermoedelijk, samen met zijn vrouw kunnen proberen. Is geen eenvoudige klus want tussen hard solderen en vastzetten met een laser is een groot verschil.

Hoi, hoi,

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Jan Ubels van de klokkenmaker. Ik ben heel benieuwd naar zijn reactie…

ik hou jullie op de hoogte hoor.

Groetjes,

Rudi

1 like