Hallo allemaal!
Vandaag maakte ik kennis met een bijzonder mooi horloge. Een Cartier wat uiteraard altijd wel in het oog springt. Het betrof een Cartier Ronde Solo 3939 met caliber 1847 (23 jewels). Een erg mooi ding met originele band en vlindersluiting. zie afbeelding. Wel geen zwarte band maar een oranje wat ook mooi is. Nu, ik heb interesse in dit horloge maar het blijft natuurlijk veel geld en wil toch vragen wat jullie vinden van dit horloge. Verder twijfel ik tussen dit horloge of een Omega bumper automaat 352 met een zeer mooie dial en mooi onderhouden voor zijn leeftijd, het betreft een 18K gouden horloge. zie afbeelding. Wat vinden jullie wat de beste keuze is? Beide horloges lopen perfect op tijd!
Ik heb nooit zoveel met Cartier gehad maar vind deze wel mooi,
Dus ik zou voor de Cartier gaan, puur om de looks.
Wel met deze zwarte band
Wat vind je er zelf van?
Cartier.
Ik vind ze heel mooi maar ik heb meer ondervinding van Omega. Dat oud ding loopt ook perfect en zo’n 12gr goud aan.
Ik zou zeker voor de Omega kiezen
Hoe groot is de Cartier?
Als hij niet boven de 38mm komt zou ik Cartier kiezen omdat hij eigenzinniger is.
Als hij wel boven de 38mm komt: Omega. Wel het glas even poetsen.
Hij is 36mm
Volgens mij heb je zojuist je keuze gemaakt😉
Goh nee, nog niet echt
Een hamerautomaat voel en hoor je wel echt, aan de pols. Moet je leuk vinden. Recente service gehad…? Zitten veel ongesteende lagers in, heb pakweg 6 a 7 stuks 300-calibers gedaan en ze hadden allemaal flinke speling op sommige lagers. Onderdelen worden heel duur want schaars.
Met Cartier (IMO een fabrikant van kraaltjes en spiegeltjes) heb ik helemaal niets, dus ik zou hier toch voor de Omega gaan. Ook qua looks.
Wat ik zei, ik zou dan voor de Cartier gaan, is denk ik ook het meest zorgeloze horloge.
Wanneer wil je het gaan dragen? Elke dag?
Die Omega is toch wat ouder en misschien wat kwetsbaarder, en wat Peter zegt je moet er zeker van zijn dat hij helemaal in orde is en recente service zou voor mij ook wel een must zijn bij vintage.
Een kleine discussie met mijn zoon en beste maat gehad. ( geen horloge fanaten, zoals ik )
Zij zeggen de Cartier.
Ik vind de Omega mooier.
Toch zou ik naar niemand anders als jezelf luisteren en zelf de keuze maken
Het wordt me hier flink moeilijk gemaakt op mijn hoge leeftijd🤣 ik denk dat ik ga voor de Cartier. Deze had ik nog niet en ga het wagen. Onderdelen zijn wel vreselijk duur maar dit horloge is amper 2 jaar oud
Gefeliciteerd met je keuze, we zien de foto’s wel verschijnen
Ik zou voor de Cartier gaan want ik heb al een gouden Omega
Ik vrees dat je Cartier hiermee onrecht aandoet. Zeker de afgelopen jaren maken ze toch wel zeer interessante en technisch complexe horloges (zie o.a. Masse Mysterieuse uit 2022) waarmee ze zich m.i. zeker een plekje bij de absolute top verworven hebben. Je kunt er nog steeds niet veel mee hebben uiteraard, en dat is helemaal prima want heel persoonlijk, maar om ze weg te zetten als kraaltjes-en-spiegeltjesfabrikant lijkt me iets te kort door de bocht.
Ontopic: ik zou voor de Omega gaan, ik denk dat daar inmiddels veel minder fatsoenlijke exemplaren van bestaan dan van de Cartier, en het zou daarmee een bijzonderder horloge zijn.
De Cartier Ronde is een schandalig mooi horloge.
Ik zie dat er rationeel gedacht wordt.
Zelf heb ik wel wat met Cartier. Ik ben bevooroordeeld.
Maar los van mijn vooroordeel:
Een 36mm Cartier gaat lekker dragen, en aangezien hij maar 2 jaar oud is kun je nog jaren vooruit vooraleer je een beurt nodig hebt.
@HorloG zei het het beste toen hij dit zei:
Hallo allemaal!
Bedankt allemaal voor de nuttige tips. Maar zoals kinderen vaak doen kiezen ze toch niet voor datgene waar ze konden kiezen maar kiezen ze toch nog iets anders, ik ook! Vandaag zag ik deze Breitling verschijnen en ik werd meteen verliefd, even later trok de liefde weg… ben eens even gaan liggen en daar was ze weer! Dus heb ik geen Omega of Cartier gekocht maar dan toch nog deze mooie Breitling. Ik weet het, jullie info was in dit geval dus nutteloos want ik koos voor iets anders maar toch vond ik jullie reacties leuk en heb er ook veel uit geleerd. Nu nog even enkele foto’s van het horloge.
Prima oplossing.Prachtig!