Cartier Tank 925 goldplated

Goedemiddag kenners,

Na enige tijd oriënteren heb ik vorige week het besluit genomen om een Cartier tank voor mijn vrouw te kopen als baargoud. Ik heb hem via Chrono 24 gekocht bij een geverifieerde handelaar in Duitsland met name omdat het horloge er nog vrijwel als nieuw uit ziet. De handelaar kon mij helaas niet vertellen welk model het nou exact was en uit welk jaar die precies komt. Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen. Ik dacht dat de vergulde 925’s uit het Must tijdperk komen? Daarnaast vermoed ik dat het niet een originele Cartier gesp is, klopt dit?

De echtheid van het klokje blijkt uit het certificaat dat ik erbij heb gekregen en de waarde is natuurlijk lastig te bepalen en voor mij minder relevant(ik weet alleen wat ik ervoor betaald heb).

![back|666x500]!

1 like

![back|666x500](upload://afkk4Lx61q

VcVd6VyacQAqiofdq.jpeg)

Horloge is echt, gesp is van Hirsch (generieke banden fabrikant).

1 like

Bedankt voor de sneller reactie! Is het te achterhalen uit welk jaar de klok komt? 6121 051 is het nummer dat op de achterkant staat.

Lastig te achterhalen. De Must de Cartier is in 1977 geïntroduceerd. De wijzerplaat daar behoort overigens de tekst ‘Must de Cartier’ op te staan. Alleen Cartier op de wijzerplaat is voorbehouden aan de massief 18k uitvoeringen.

Klopt wat je zegt.

Komt nog bij dat de spierwitte wijzerplaat alleen was voorbehouden aan de 18 krt gouden versie.
Ook zat de achterdeksel volgens mij gemonteerd met 4 schroefjes op de hoeken. ( maar ben niet zeker of dit altijd zo geweest is )

Vraag me sterk af of dit een echte is.

Er zijn ook Cartiers (zonder Must) vermeil horloges. Wat me opvalt is dat ik de IMHO kenmerkende 4 schroefjes mis. Misschien weet iemand hoe dat zit :slightly_smiling_face:?

1 like

Zitten aan de zijkant bij deze versie.

3 likes