Cartier Tank Basculante

Goedemiddag iedereen,

Graag wil ik jullie mening over het volgende:

Ik ben in het bezit van een Cartier Tank Basculante (Ref 2499C, het grote model, handopwind in 18krt goud). Deze draag ik niet veel en zag dat de (vraag)prijzen nogal zijn gestegen. Ik benaderde wat juweliers in Amsterdam (ook degene waar ik het horloge kocht in 2016) maar krijg daar een prijs die zomaar 5K lager is dan de prijs op Chrono24. Een wil het horloge wel in consignatie te koop zetten maar dan kan ik (wellicht) lang wachten. Wat denken jullie?
Groet en fijne maandag,
Pascal.

4 likes

Kan je wat specifieker zijn mbt hetgeen je wilt weten?

Wil je een hogere prijs maar niet op C24 verkopen? Waar dan wel?

Dat klopt denk ik wel, maar wat is je vraag? Wil je weten hoe lang het gaat duren?

Ik vind het een mooi model trouwens. Erg mooi.

2 likes

Wat zouden jullie doen qua verkoop bedoel ik? Ik heb geen zin in een account op Chrono 24

1 like

Hoe lang het gaat duren is lastig te voorspellen denk ik… Dank! Het is ook een prachtig horloge, draagt superfijn.

1 like

Duidelijk.
Ik zou voor het C24 account gaan (makkelijk gezegd, die heb ik al). Een groot bereik en de kans is 100% dat iemand die op zoek is naar dit model hier een kijkje gaat nemen.
Hier in het blauw anders?

2 likes

Ik zie op Chrono een prijs variërend van 20-22K. Het is daarmee niet gezegd dat het horloge ook voor die prijzen verkocht worden, zeg onderhandelingsruimte.

In ogenschouw nemende dat:

• het een mechanisch uurwerk is, waar een handelaar wellicht wat onderhoud / garantie op moet geven.
  • Een Cartier niet zo’n dergelijke commodity is als Rolex waar de going prijzen redelijk vast liggen en welke snel verhandeld kunnen worden.
  • Het licht bij de handelaar ook moet branden.
  • Het thuisfront ook een boterham wilt eten.

Vind ik de ~5K lagere inkoopprijs van de handelaar niet heel gek.

4 likes

Op zich geen gekke marge hoor.

Ik zou het altijd eerst hier op het HF proberen. Hier lopen genoeg liefhebbers rond. Misschien krijg je nog wel iets leuks te ruil aangeboden mocht je daar natuurlijk interesse in hebben. En leuke gesprekken heb je sowieso

2 likes

gewoon hier te koop zetten én op Chrono24, waar je de 6,5% commissie in de gaten moet houden

2 likes

Eerst zelf aanbieden kan op dit soort unieke horloges ook in je nadeel werken als je het uiteindelijk toch ergens in consignatie, of direct aan een handelaar, wil verkopen.

Ik zou er even goed over nadenken en dan bedenken wat je wil. Zekerheid van verkopen of mogelijk lang wachten en misschien iets meer opbrengst.

2 likes

Verkoop aan een particulier is meer gedoe en onzekerheid

Consignatie is ook niet gratis, maar wel veilig

Snap ik, had ik ook niet, maar zijn wel dik betaalde 20 minuten werk als het jou een paar duizend euro oplevert.

Ik zou denk ik zelf voor consignatie kiezen in dit geval, zo’n handelaar heeft een netwerk, en wie weet ook op chrono te vinden…

2 likes

Lekker in het blauw zetten, wat een prachtig horloge overigens!

2 likes

Dat komt goed uit.
Want “de juwelier” heeft wel zin in een account op Chrono24.
En die lui doen niet anders dan dood kapitaal omzetten in valuta.

Match made in heaven.

3 likes

Begrijp ik hoor, maar ik ben geen handelaar en verder dan mijn marktplaats account wil ik niet gaan. Al kocht ik weleens wat via Chrono24.

1 like

Dat zit er inderdaad dik in, misschien dat ik langs ga.

1 like

Dank! Ergens is het ook jammer maar ik draag de Basculante niet veel…

2 likes

Soms moet je je gewoon effe weten waar je staat.
En dat is als consument zijnde …. Onder aan de ladder.

Geld verdienen doen de fabrikanten en handelaren.
En dat doen ze aan ons. Prima toch.
Daar zijn ze tenslotte op toegerust.

Doe waar jij je prettig bij voelt.
(Let wel. Ik ben een wildvreemde op internet dus neem daar aub geen financieel advies van aan. Neem het louter waar).

1 like

Je hebt wel een punt en daar heb ik ook over nagedacht. Het is wellicht meer “wat de gek ervoor geeft”. Ze vragen flink, uiteindelijk weet je niet waarvoor ze verkocht zijn. Dat een handelaar het niet voor niets doet is duidelijk en voor mij geen probleem.

1 like

Het is leuk en handig om te weten hoe mede horlogeliefhebbers hier naar kijken, zeker als ze er ervaring mee hebben,
Klopt, ik ben consument. De fabrikant heeft eraan verdient, de handelaar ook en ik kan je melden dat het een èrg goede aankoop is geweest in 2016😉

1 like

Ik denk dat de echte vraag is: hoe snel wil je er vanaf?

Als je geen haast hebt zou ik afstappen van de beperkende gedachte dat je alleen een marktplaats verkoop account wilt. Je geeft al aan dat je een Chrono account hebt, kleine moeite om die aan te passen zodat je kan verkopen. Iets langer wachten mogelijk, maar levert je hoogstwaarschijnlijk meer geld op.

Als je wel haast hebt en/of het geld nodig hebt en/of jij je niet over die beperkende gedachte kan zetten; hop naar de juwelier toe…

1 like

You can’t have a cake and eat it…

1 like