Cartier Tank 'etalagemodel' aan de praat!

Yesss! Eerste zelf gemaakte horloge, op basis van een etalage-Cartier (‘factice’, ofwel ‘dummy’ staat er achterop, naast 't serienummer) waarvan ik 30 jaar terug de kast had uitgeboord… Nu met mijn eerste horloge-kennis (thx Vinwat!), het juiste oude uurwerkje (ETA 2512-1, zit er oorspronkelijk ook in), een ingekort asje, on time en tikkend om de pols van mijn echtgenote… Nu meteen door, de Cartier Baignoire, zelfde verhaal, alleen iets lastiger. Want daar ook een 2512 voor gekocht, maar die moet echt nog even schoongemaakt worden…

35 likes

Mooi man !

1 like

Ik weet niet wat ik me daar bij moet voorstellen maar het klinkt nogal barbaars. :grimacing::sweat_smile:

Mooi dat hij nu weer in ere hersteld is. :+1:

Edit: Ik snap nu wat je bedoelt; hier heeft nooit een uurwerk in gezeten. :sunglasses:

Nooit geweten dat zoiets bestaat, hoe kom je hier aan? Via een veiling?

Knap project in ieder geval en mooi dat het gelukt is. Gefeliciteerd!

2 likes

Haha, ja, dat was het ook… Die slimmerds hadden enerzijds de ruimte voor het uurwerk gedeeltelijk uitgefreesd, maarrrr een soort ring in het metaal laten staan zodat er geen slimmerd op het idee zou kunnen komen om er een uurwerkje in te plaatsen. Helaas geen foto’s van dat proces gemaakt… De immense twijfel is er natuurlijk wel of een ongeschonden ‘factice’ geen speciale verzamelwaarde had. Daar zijn er immers veel minder van dan van het echte horloge… Kan er op heel Internet niets over vinden…

3 likes

Ik kreeg ze cadeau van degene van wie ik 30 jaar terug een quartz Cartier kocht…

2 likes

Haha, helder; goed gedaan. :+1:

1 like

Netjed gedaan en leuk om zo een ‘echte’ Cartier te creëeren.

1 like

Eindelijk het verhaal achter de Cartier, Remus! Leuk! Volgende keer inderdaad meer foto’s van het proces :wink:

1 like

Maar zou zo’n dummy niet veel waard kunnen zijn? Ik weet dat etelage Leica’s vaak meer waard zijn dan de echte camera. Gewoon vanwege de zeldzaamheid.

Geen idee… Ik ga het sowieso eens uitzoeken…!

Chapeau, goed gedaan.

1 like

Een echte Cartier-rfpma :grin::hugs::+1:

1 like

:grin:

1 like