Cartier Tank geschiedenis

Ondanks de mooie geschiedenis is het niet een horlogemerk dat hier vaak de revue passeert; Cartier. Onlangs zag ik in het vliegtuig een mooie documentaire over het ontstaan van het merk en hierin kwamen er ook een aantal horloge lijnen naar voren. Vanaf kleins af aan was ik al gefascineerd van mijn vader’s Cartier Santos. Hun eerste horloge vind echter haar oorsprong in 1917 in de vorm van hun Tank. Hiermee is het een van s’ Werelds langst geproduceerde horloges (ook al kan ik er geen bedenken die langer in productie is).

Louis Cartier ontwierp het horloge geïnspireerd op de Renault tanks aan het front als geschenk voor een Generaal. Het horloge is sinds 1919 commercieel beschikbaar en momenteel zijn er 6 lijnen.

Enkele leuke links;
http://www.gentlemansgazette.com/cartier-tank-watch-guide/

Er zijn ongetwijfeld leden met een Cartier op het forum. Laat zie hier onder zien!

6 likes

Leuke links! Dank :slight_smile:

Die zullen er zeker zijn, maar ik niet. Mijn echtgenote heeft er wel een (American tank op leer). Vind het een van de meest iconische horloges & van een tijdloze schoonheid. Prachtig in z’n simpelheid. Kortom, ik heb er een zwak voor.

Leuk, bedankt voor het delen!

Mijn vriendin is grote fan van de Tank Française.
Ikzelf zou mij wel eens een stalen vintage Santos.

Cartier heeft een rijke geschiedenis op hoelogegebied! Ver onder gewaardeerd merk helaas.

Groet, Glenn