Hoi, binnenkort gaat mijn vrouw een Cartier Tank Large op staal kopen. Het enige waar nog een beslissing moet worden genomen is of het de quartz batterij wordt of de SolarBeat.
De quartz batterij heeft zich bewezen de SolarBeat had wat problemen maar schijnen nú opgelost te zijn. Graag jullie ervaringen en advies.
Ik heb 3,5 jaar geleden een Tank SolarBeat voor mijn vrouw gekocht en die doet het nog steeds uitstekend.
Volgens Cartier kan de batterij wel 16 jaar meegaan voordat deze vervangen moet worden. Of dat echt zo is moet nog blijken, maar standaard biedt Cartier 8 jaar garantie dus ze kan hem onbezorgd dragen.
Persoonlijk vind ik dat een Tank op leer hoort en niet op staal, maar smaken verschillen ![]()
De vegan band die Cartier bij de SolarBeat levert is overigens een aanfluiting. Als je die versie koopt, dan snel die ranzige band eraf halen en bijvoorbeeld bij Kaufmann een mooie leren band bestellen. Gespje kun zo overzetten.
Verder is een Tank top, zal je vrouw veel plezier van hebben!
Dank je wel. Staal gaat er zeker af, mijn ervaring is altijd op staal kopen. Later terug is onevenredig duur, Wel mooie banden bij Kaufmann, kende ik nog niet.