Cartier Tank. Mini? Referentie?

Goedemiddag allen,

Mijn vrouw heeft het oude horloge van haar oma gekregen.
Het is volgens mij een Cartier tank (mini). Type 8660 denk ik (o.b.v. serienummer achterop de kast)?

Ik kan weinig vinden over het horloge op het internet.
De kast geeft aan dat het een Quartz is. Volgens oma is het horloge nog volledig origineel.

Volgens mij een bijzonder cadeau… Zou leuk zijn als mensen e.a. kunnen verifiëren of aanvullende info hebben.

Mark

2 likes

WA201171-1

Volgens deze veilingsite dan…

https://www.invaluable.com/auction-lot/cartier-attractive-tank-set-with-diamonds-1992-2803-c-4534caea26

1 like

Mooi stuk voor een dame, wat een mooi cadeau!

2 likes

Is een Tank Louis Cartier PM ( small ) en geen mini. Mooi klassiek horloge.

Krijg bij het getoonde serienummer echter een horloge zonder briljant in beeld.

De kroon lijkt ook een diamant te hebben en dat duid vaak op origineel zetwerk.

3 likes

Werd dat misschien als optie aangeboden destijds? Kast van de ref. zonder diamant gebruikt voor de bestellingen met diamant?

Het horloge waar ik naar linkte is identiek en zit er qua serienummer ook dicht bij. Dus inderdaad waarschijnlijk ‘af fabriek’ zetwerk.

1 like

Bedankt voor de snelle reacties, leuk om zo wat meer te weten te komen!

Volgens oma is het horloge af winkel met briljanten. De kroon heeft inderdaad ook een diamantje. Eigenlijk allemaal identiek aan de link van de veiling.

Glas is behoorlijk beschadigd aan de bovenkant en de wijzerplaat lijkt verkleurd ( zou (spier)wit moeten zijn maar lijkt wat aangetast ? )

klopt, het glas is behoorlijk beschadigd. Moet eigenlijk een keer vervangen worden.

Verkleuring valt denk ik mee als ik het vergelijk met andere voorbeelden van deze referentie. Die zijn ook niet (spier)wit. Bijvoorbeeld de link die R_B stuurde in deze topic.