Cartier Tank Quartz?

Hi beste mensen,
Misschien een beetje aparte vraag zonder foto maar stel hem toch in de hoop dat dit de goede categorie is. Ik laat me graag corrigeren als ik niet de goede categorie heb gekozen. :smiley:

Gisteren had een oom van mij een Cartier tank om. Ik complimenteerde hem er mee en kreeg hem in de hand.

Nou zag ik op de 6 uurs positie (iets er boven) het woord Quartz geschreven. Uit pure interesse probeerde ik thuis het type op te zoeken.
Nu zoek ik me rot en vind (natuurlijk) makkelijk de Quartz varianten maar zie er geen enkele die dit op de wijzerplaat heeft staan.

Weet iemand of deze überhaupt gemaakt zijn in de geschiedenis van Cartier?

Bedankt voor het lezen!

Van welk jaar denk je dat deze geweest is.
Begin jaren 70 kwam het quartz uurwerk(ja Seiko in 69). Toen waren horloge fabrikanten trots als ze een quartz uurwerk hadden. En werd het nogal eens op de wijzerplaat gezet. Maar of Cartier dat ook deed, geen idee.

De goedkope fake Cartiers van nu hebben denk ik ook een quartz uurwerkje. En misschien hebben ze dat dan ook geprint op de wijzerplaat.

Hoe was de afwerking van het horloge. Meestal zie je het daar al aan.

1 like

Was het misschien een Must de Cartier? Dat is (heel kort door de bocht) een goedkoper sub merk, volgens mij alleen quartz modellen, sommige hebben de opdruk ‘quartz’ op de wijzerplaat.

images

2 likes

Sorry, maar dit is een replica.

Voor zover ik weet heeft Cartier ngo nooit quartz op de wijzerplaat gezet, wel op de caseback.

3 likes

Oh no, tegelijk geplaatst. Haha.
Zou t dan toch!? :grimacing:

Volgens mij was dit wat ik zag namelijk.
Nou heb ik op geen enkele manier op de afwerking gelet omdat ik op zich geen reden heb (of had) om te twijfelen aan de echtheid.

Er zijn ook mensen die ooit ter goeder trouw veel geld voor een horloge hebben betaald wat toch een replica blijkt te zijn…

1 like

Hmm ja dat is wat ik nu wel een beetje vrees.
Beetje een gewetensvraag maar vermoed dat deze oom liever in het ongewisse blijft. :grimacing::sweat_smile:

1 like

Geen excuses nodig, ik zat ernaast :slightly_smiling_face:

2 likes