Cartier Tank - type, leeftijd, waarde?

Aangezien ik niet echt thuis ben in Vintage horloges doe ik via deze weg een beroep op de kenners :wink:
Ik ben op zoek naar zo veel mogelijk info over het horloge op de foto’s.
Volgens de eigenaar is het binnenwerk ok, maar werd de wijzerplaat ooit herschilderd en is dat niet perfect gebeurd. Meer weet ik niet…


Alles dat met een redial te maken heeft, mijden als de pest.

Daarnaast is hij lekker vaag over het uurwerk. Ik zeg doorlopen.

Zoek eens op Google (ja dat is je vriend!) naar tank américaine.
En vergelijk dan o.a. de bodem van jouw horloge met die van de horloges die je op het web vindt.
Volkomen anders. Bij jouw exemplaar staat bijv. nergens de naam Cartier op de bodem, wat volgens mij bij Cartier horloges altijd het geval is.
Ook de slechte kwaliteit van de stempels bij de lugs bevalt me niet.

Ik ben geen Cartier expert, maar volgens mij zou er iets als “Swiss made” of “Paris” onder de 6 moeten staan?

Ik zou persoonlijk ver weg blijven van alles wat herschilderd is, en dit ding ook, maar dat ben ik; mocht je er serieus over nadenken zou ik op z’n minst foto’s willen zien van het binnenwerk omdat te kunnen controleren en maar een fractie betalen van waar ze normaal (lees: in originele staat) voor gaan, als je al bevestiging kunt krijgen dat het om een echt exemplaar gaat.

Bij Cartier’s van voor 1980 (fusie Parijs, London en New York) is het gebruikelijk dat er alleen serienummer en of modelnummer achterop staat. Dit is een Cartier Tank Americain, omdat de wijzerplaat mogelijk is overgeschilderd durf ik hem niet zo te dateren (plaat oogt ouder dan de kast). Daarvoor zou ik het uurwerk willen zien.

1 like