Cartier Tank uit erfenis

Dames,

Uit erfenis: een Cartier tank. De vraag is wat jullie kunnen zeggen over de echtheid, dan wel waarde. Een echte is wel even slikken.

Hij lijkt behoorlijk toegetakeld en ik zie mensen in bepaalde topics roepen dat wanneer er ‘Argent’ op de achterkant staat het sowieso een nepperd is. Ik ben benieuwd! Of moet hij toch eens open gemaakt worden?

Desondanks zou ik 'm graag laten opknappen. Misschien een nieuwe kroon, polijsten, glas polijsten of vervangen. Iemand die weet waar (regio Utrecht) ik daarvoor terecht kan en welke range ik aan moet denken?

Hieronder een aantal foto’s:

5 likes

Dit is geen neppe, maar verwacht niet de hoofdprijs.

5 likes

Heb je het serienummer gegoogled? Neppers hebben vaak maar één serienummer.

Volgens mij is dit geen neppe.

Edit: Als Han het zegt is het zeker geen neppe.

Ziet er echt uit, alleen die kroon is vervangen. De Must de Cartiers waren voorheen allemaal van zilver, al dan niet verguld. Dus de mensen die roepen dat dat niet zou kloppen, hebben er geen verstand van.

Waarde in deze staat? Nog geen 750 euro.

3 likes

Ik vind dit een van de toffere must modellen, met die blauwe plaat een zilveren kast.

1 like

Staan er twee onder. Is er een mooie database?

Dit stond in een heel andere context, er stond Argent op een stalen exemplaar.

1 like

Dat zal best. Wellicht op de cartier site. Weet alleen dat wanneer je Cartier en een nep serienummer googled je genoeg treffers krijgt.

Dank voor de beantwoording heren!

Dan de vervolgvraag: Cartier vraagt €250 alleen al om ernaar te kijken. Dan moet er ook nog wat gedaan worden. Kan dit elders en zo ja, is er specifiek iemand uit het HF overzicht aan te raden?

Haveman Edelmetaal en Alumetaal in Voorburg doet het verzilveren of vergulden.
Vervolgens een nieuw glaasje bij Alma Findings in Alkmaar. Kost je totaal onder de 200 euro.

4 likes

Hij klopt zeker maar hij heeft betere tijden gekend zo te zien. Zal flink wat TLC nodig hebben om er nog iets van te maken. Maar dat zal alleen interessant zijn als het om emotionele waarde gaat.

Alleen kijken voor dit bedrag klopt zeer zeker niet.

Full service met nieuwe originele kroon zal rond de € 450,- uitkomen. Mocht het uurwerk in een goede staat zijn, dan zijn de kosten een stuk lager.

Glas is vaak wel gekrast of beschadigd op de randen, nieuwe ( en goed passende) zijn wel kostbaar hij Cartier

2 likes