Cartier Tank XL of wat anders?

Dag liefhebbers en connoisseurs,

Mijn collectie mag uitgebreid worden en ben wel weg van de charme die het horloge heeft.
Nu heb je een leren en een stalen variant.

Zijn er mensen met deze klok en ervaring?

Nu ben ik ook benieuwd naar enkele alternatieven die ik wellicht helemaal over het hoofd heb gezien.

Ik hoor graag jullie meningen en input.

Fijn weekend nog!

Frank

1 like

Kijk vooral eens naar de ‘DolceVita’ van Longines. Die is minstens zo interessant!

6 likes

Zelf vond ik de XL te groot, haalt de klasse van de Tank er wat af.

3 likes

Ja de XL is wat mij betreft alsof je een eetkamertafel om je pols knoopt. Tenzij je flinke polsen hebt natuurlijk. De large al eens geprobeerd?

2 likes

Heb toevallig ook gekeken … afhankelijk van je polsmaat gewoon passen.

Xl valt veel korter dan mijn reverso alleen wat breder.
Zag dat ze beroerde bandenmaat hanteren :roll_eyes: 22,6 ofzo wat ik kon terug vinden

1 like

Prachtige klok inderdaad! Alleen onduidelijk op de site welke voor heren zijn. Of kijk ik zo scheel?

1 like

Ik heb de large nog niet omgehad. Wat ik wel graag wil is een automaat. En die zijn niet in een Large te krijgen wat ik begreep.

Aaah kijk aan! De reverso is ook iets wat op mijn droomlijstje staat.

Wat had jouw voorkeur? Staal of leer?

1 like

Leer , vind persoonlijk tank op staal niet echt mooi … en eigenlijk ideaal voor mooie lerenbanden maar met zo’n beroerde lug maat blijft dat wat lastiger.

Op youtube worden de maten naast elkaar ook mooi besproken …

Xl heeft een mooie bewerkte wijzerplaat en automaat …

Moet er wel bij zeggen, dat ik ze binnenkort ga passen wie weet verandert het daarna nog :grimacing::+1:

Ter vergelijk
Reverso. 45,6 x 27,4
Tank xl. 41 x 31
Tank L. 33,7 x 25,5

Ps , was ik vegeten … mijn pols is ongeveer 7,5”

9 likes

Zou voor dit model gaan

4 likes

Poooh😍
Wat een pareltje zeg!

1 like

Het scheelt wel dat ik behoorlijke polsen heb. 42mm is een dikke prima. Zijn ook de meeste klokken die ik heb.

Plus de automaat trekt mij iets meer.

1 like

Ik lees met name bij de liefhebbers dat de XL te groot is, maar dat is naar mijn mening sterk afhankelijk van hoe je hem gaat dragen.

Ben zelf voor de XL gegaan. Die oogt op foto’s veel groter dan om de pols, en dan met name op afstand.
De XL (op leer) is een moderne maat. Ben je van plan om hem bijvoorbeeld ook wat meer casual te dragen (wat ik zeker zou doen, wel met een ander bandje dan het zwarte) dan zou ik zeker de XL overwegen.

Puur dress watch bij formele kleding dan past een large wel beter in het plaatje, wat chiquer en meer bescheiden.

Los nog van de afmeting, de datum moet je ding zijn maar de XL-dial is wel een stuk minder vlak en wat speelser dan die van de kleinere varianten.

Succes en hier een foto op mijn 17cm pols ter vergelijk!

5 likes

Hier nog een stem voor deze :point_left:

2 likes

Prachtige klok! Vind de details ook erg fraai,

Alleen zou ik deze wat meer als dress watch willen dragen.
Dan neig ik wellicht wat meer naar de Longines die is iets subtieler. De kleinere maten zijn Quartz en daar haak ik een beetje op af.

1 like