Leer , vind persoonlijk tank op staal niet echt mooi … en eigenlijk ideaal voor mooie lerenbanden maar met zo’n beroerde lug maat blijft dat wat lastiger.
Op youtube worden de maten naast elkaar ook mooi besproken …
Xl heeft een mooie bewerkte wijzerplaat en automaat …
Moet er wel bij zeggen, dat ik ze binnenkort ga passen wie weet verandert het daarna nog
Ter vergelijk
Reverso. 45,6 x 27,4
Tank xl. 41 x 31
Tank L. 33,7 x 25,5
Ik lees met name bij de liefhebbers dat de XL te groot is, maar dat is naar mijn mening sterk afhankelijk van hoe je hem gaat dragen.
Ben zelf voor de XL gegaan. Die oogt op foto’s veel groter dan om de pols, en dan met name op afstand.
De XL (op leer) is een moderne maat. Ben je van plan om hem bijvoorbeeld ook wat meer casual te dragen (wat ik zeker zou doen, wel met een ander bandje dan het zwarte) dan zou ik zeker de XL overwegen.
Puur dress watch bij formele kleding dan past een large wel beter in het plaatje, wat chiquer en meer bescheiden.
Los nog van de afmeting, de datum moet je ding zijn maar de XL-dial is wel een stuk minder vlak en wat speelser dan die van de kleinere varianten.
Succes en hier een foto op mijn 17cm pols ter vergelijk!
Alleen zou ik deze wat meer als dress watch willen dragen.
Dan neig ik wellicht wat meer naar de Longines die is iets subtieler. De kleinere maten zijn Quartz en daar haak ik een beetje op af.