Cartier Tank

Hallo forumleden,

Ik ben in het bezit van een Cartier Tank Vermeil. Laatst door de regen gefietst en toen ik thuis kwam zag ik dat er een bruin vlekje was gevormd op het case van mijn Tank. Mijn vraag is wat kan ik nu het beste doen? Kan dit vlekje verwijderd worden? Hoe weet ik of er ook water is doorgedrongen in het case?

Graag jullie reactie. Indien kan ik een foto plaatsten.

Voor goed advies is dat handig.

2 likes

Wat hierboven gesteld wordt :slight_smile:

1 like

Welkom hier bij HF !
Ja een foto zegt zoveel meer!

1 like

Bij deze heren!

2 likes

Foto toegevoegd!

Duidelijke foto die ook nog eens te vergroten is. Hiermee zouden de experts meer duiding moeten kunnen geven.

Bruine vlekjes op goud zijn bepaald niet ongebruikelijk. Het internet staat er vol mee.
Het is weg te poetsen, maar omdat het vermeil is, zou ik een expert raadplegen.

Normaal zou ik niet snel iemand met een horloge naar een juwelier sturen, maar dit is iets waar een juwelier mogelijk wèl verstand van heeft.

Succes :+1:

2 likes

Haha hard poetsen en je houdt zilver over :sweat_smile:

Dank voor de reactie!
Misschien eerst zelf poetsen met een juweliers doek?

1 like

Dat zou niet echt kwaad moeten kunnen. Maar anderzijds, het is wel corrosie. Dus je moet materiaal wegnemen om de vlek er af te krijgen. Ik dacht de goudlaag op de Tank 20micron was. Dat is uiteindelijk slechts 2/100 millimeter. Je hebt dus weinig speelruimte om iets fout te doen :wink:

2 likes

Poetsen met juweliers doek heeft geholpen!
De vlek is er af!

5 likes

Goed zo :clap:

Goed om te horen! Ook om te weten, want mijn vrouw heeft ook een vermeil Cartier. Kan ik haar gerust stellen als het ooit mocht gebeuren :wink:

Ik ben voor de zekerheid nog naar Cartier in Amsterdam geweest. Mijn horloge had geen vocht in het uurwerk. Dus dat was goed nieuws!

1 like