Cartier Tank

Hi allen!

De laatste tijd erg aan het oriënteren op de Cartier Tank. Nu zit ik te twijfelen tussen de Tank LC en de Obus. Voorheen ging mijn voorkeur uit naar de LC, maar vind de Obus ook wel echt wat hebben. Dit door de shell vormige lux wat past bij de Tank.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening!

1 like

Dit is natuurlijk heel persoonlijk. Jij vindt het ene mooi en een ander vindt wat anders mooi. Als je niet kunt kiezen kun je altijd kop of munt doen.

1 like

De Obus vind ik absoluut een erg mooi horloge, maar heb nooit begrepen dat die ook als Tank wordt gezien.
Dé Tank is rechthoekig met recht uitstekende lugs (brancards), gebaseerd op de Franse militaire tanks aan het oorlogsfront. Dan kan ik van de vierkante Obus met de bijzondere lugs niet zeggen, dat het op zo’n tank lijkt.
Verder een kwestie van smaak, zoals hiervoor al gezegd.

Succes met het kiezen, het kan niet verkeerd gaan :ok_hand:

1 like

Thanks! De vroegere Cartier Obus waren wel in een rechthoekige vorm, waarschijnlijk valt deze daarom onder de Tank

2 likes

Beide mooie horloges waarmee je altijd chique voor de dag komt. De Obus is zeldzamer en iets stoerder omdat hij vierkanter is. Eentje die tussen beide modellen in zit qua looks is de Chinoise, ook mooi.

1 like

Update:

Het is uiteindelijk een Obus geworden!

8 likes

Gefeliciteerd, mooi hoor. Veel plezier ermee :ok_hand:

1 like

Nice!

1 like

Heel tof! Leuk dat je voor het meer bijzondere model hebt durven kiezen. Die bullit lugs zijn erg mooi.

2 likes