Cartier is uiteraard een juwelen merk en niet een echt horloge merk.
Toch kom ik ze wel eens tegen bij wat dragen we vandaag.
Wat ik me afvraag welke uurwerken er in de Cartier horloges zitten. Ik bedoel dan in de automaat versies en niet de Quartz
Ik heb eens aan een Cartier gesleuteld (erg veel gedoe).
Daar zat een ETA 2892-A2 in.
Hier wat foto’s, mocht je willen:
Interessant
Hartelijk dank
Uitsluitend ETA en als je een MC Cartier hebt een In-House Cartier uurwerk.
Domme vraag. Waar staat Mc voor?
Manifacture Cartier. Dat wil zeggen dat het horloge een In-House uurwerk bevat dat is gemaakt in Zwitserland. Ik ben er afgelopen vakantie langs gereden. Ze hebben letterlijk een Cartier fabriek in Zwitserland neergezet, dus dan kunnen ze claimen dat het Swiss Made is.
Ok. Hartelijk dank voor uw informatie
Zeg maar je.
Doen we! Nogmaals dank
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij was het eerste polshorloge van dit merk. Het is niet uitsluitend een horlogemerk, maar weldegelijk een horlogemerk. Het type uurwerk hangt af van het type cartier.
Oh dan is dat mijn fout
Ik dacht dat Cartier altijd werd gezien als een juwelenmerk
Vandaag de dag zitten er super mooie uurwerken in. Veel mensen verkijken zich op dit feit. Ze denken aan die oude Cartier horloges. Maar ze hebben geen idee wat er tegenwoordig in zit.
Cartier is zeer gerenomeerd in de horlogewereld
Dank
Toch zie je ze niet heel veel op dit forum!
Inderdaad ik begrijp dat ook niet. Ik heb zelf weleens een tank overwogen.
Ik heb ooit een hele platte Cartier gehad uit de Collection Privé en deze had een Piaget hand opwind uurwerk,
heel erg mooi.
Het is de geijkte bekende keuze als het om enige knaken gaat. Dan komen vooral Rolex, Omega en Brietling aan bod. Met een enkele smaakvolle GS er tussen door.
Het is denk ik ook een beetje de veilige keuze maar vooral die paar merken zijn breed in beeld.
Enkel ETA, denk het niet…Tijd om je in te lezen.