Cartier Vendome Trinity - Wijzerplaat laten schoonmaken?

Hi Forumleden,

Ik zit hier met een klein raadsel, mijn moeder heeft voor weinig een leuke Cartier Vendome Trinity large (30mm) Quartz op de kop kunnen tikken. Het horloge heeft even wat liefde nodig oa. nieuwe originele Cartier band (16mm), nieuwe mobile lug screw bars, nieuwe batterij en wellicht de wijzerplaat laten schoonmaken.

Nu over de veeg op de wijzerplaat, deze lijkt bijna perfect, in ronding en fade. Wellicht dat het van de wijzers komt, maar dan zou het alsnog met vocht te maken hebben wat niet perse positief is voor het uurwerk.

Het lijkt mij een veeg die er niet hoort, maar wellicht heeft één van jullie meer informatie of een adresje waar ik dit kan laten schoonmaken/checken?

Alvast bedankt!

Ps. Mocht iemand nog een zwart croco/lizzard bandje in 16mm met inkeping hebben liggen, houd ik mij aanbevolen!

Ik zou het zo laten! Vind het wel iets hebben… doet me denken aan een Enso symbool:

3 likes

Ik zou dit eerst doen om te zien of het horloge nog goed loopt. Een origineel bandje (etc) is niet goedkoop.

2000 of 2500 schuurpapier op dremel. En dan voorzichtig schuren.
Tenminste als het op de buitenkant zit. Anders wordt het moeilijk he :upside_down_face:

Deze veeg is inderdaad niet standaard en vermoedelijk is de onderkant van de uurwijzer iets geoxideerd. De vraag naar een “ adresje” wekt bij mij het vermoeden dat het niet veel mag kosten.

Controle op functioneren van het uurwerk is een goed begin.

De GM zou 34 mm in diameter moeten zijn en in 30 mm was er een MM uitvoering maar deze had een datum en centrale seconde. Zowel de 30 als de 34 mm hebben een 16 mm band die verloopt naar 14 mm. De 28 mm is de kleine [ PM ] en zou dan dit horloge kunnen zijn. Deze heeft een 14 mm band die verloopt naar 12 mm.

Voor de band kan er ook een standaard band genomen worden waarin de inkeping gemaakt wordt.

2 likes

Hi Horloge24,

Volgens mij heb ik eerder gelezen dat u horlogemaker bent. Ik zal u even direct contacten om te kijken wat de mogelijkheden zijn.

Groet,

Mark

1 like