Cas.per stelt zich voor

Goedemiddag iedereen,

Op deze warme middag in augustus besloten om het niet meer bij “lurken” op het forum te houden en mij voor te stellen! Mijn naam is Cas, ben 30 jaartjes jong en werk als communicatieadviseur.

Mijn horlogeavontuur begon ongeveer anderhalf jaar geleden toen mijn goedkope Komono fashion horloge de geest gaf. Ik ging op zoek naar een vervangend horloge en na een tijdje speuren kwam ik in aanraking met de wondere wereld van (serieuze) horloges. Waar ik daarvoor nog op het punt stond mijn geld te steken in het zoveelste goedkope modeklokje, raakte ik steeds meer geïnteresseerd in automatische horloges en de historie van diverse horlogemerken.

Ik vond het van de zotte om meer dan 300 euro uit te geven aan een horloge, dus de eerste aankoop werd een Seiko 5 SNZG13 field watch. Hirsch bandje erop gezet en het werd (in mijn ogen) bijna een Hamilton Khaki automatic :joy:

Fast forward naar vandaag: mijn interesse gaat vaak uit naar vintage style chrono’s en duikers. Ik leerde het micro merk Lorier kennen en bestelde vanuit de USA een Neptune V2 in gilt. Deze draag ik bijna elke dag en wordt dus ook flink geleefd. Op de lijst staan nu (uiteraard een stuk duurdere) een aantal horloges:

• Sinn 104 in het wit
  • Hamilton Intra Matic auto Chrono in het blauw

En als ik een lekkere promotie mag maken, dan:

• Speedy FOIS
  • Tudor BB58

Naast deze nieuwe hobby hou ik mij ook graag bezig met espressomachines en speciality coffee, dus als er koffienerds op het forum zitten… cheers! :coffee:

Tot die tijd hoop ik veel te leren op het forum en leuke gesprekken te hebben!

Cas

23 likes

Welkom!

1 like

Welkom ! Show een foto van je collectie :wink: !

1 like

Welkom cas.

1 like

Welkom Cas.

1 like

Welkom cas(per).

Podjandrie. Laat er nou net een mooi, compleet exemplaar hiervan te koop staan :wink: :rofl:

2 likes

@Chlorophyl is een grote koffie nerd. Heeft in ieder geval op mij afgegeven. Welkom Cas!

Edit: zodra je trustlevel 2 bent kan je ook in het off-topic gedeelte, daar zijn ook enkele koffie topics

2 likes

Ja hier was ik al bang voor :rofl: thanks voor de tip.

1 like

Leuk! Mooie koffie (machines) en horloges gaan goed samen.

1 like

Van harte welkom :clap:

1 like

download

1 like

Van harte welkom Cas! :slight_smile: :+1:

1 like

Vind je het gek?! Bonen malen met je staafmixer! Oh je bedoelt de hobby doorgegeven? Tsja Limburgs hè! :stuck_out_tongue_winking_eye:

Welkom Cas! En binnenkort ook in het koffie topic!

2 likes

Welkom Cas👍

1 like

Casper, welkom en veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Mijn beste,

Openhartige introductie Casper. Van harte welkom dan ook bij HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom op HF, Cas! En nog een mooie verlanglijst, zie ik! Succes en veel plezier met het realiseren van deze wensen!

1 like

Welkom op HF !

20190823_073131

1 like

Welkom👍

1 like

Beste Casper,
welkom op HF!

1 like