Hallo,
Ik heb een vraag over de echtheid van mijn Omega Seamaster de Ville ca. 1960 uit waarschijnlijk de US.
Ik heb een meningsverschil op ebay bij een aankoop van een kroon met female stift. Deze verkoper beweert dat ik een 100% fake omega case heb, en dat bestrijdt ik ten zeerste. Ik ben er zelf achter dat de US in de meeste gevallen de cases in die periode zelf gefabriceerd hebben. Aan de hand van de fotos die ik post kan misschien een echte kenner van deze Seamaster de Ville mij opheldering verschaffen. Het caliber 550 heeft no. 27123891 met OXG stamp. Wat betreft het casenummer 83097 deze bestaat volgens deze onderdelen leverant ook niet LL6066 met een Ross tekst ingestanst. Tis een seamaster met goldcapped lugs, een gold bazel het overig is stainless steel.
Ik hoop hier wat meer duidelijkheid te krijgen van de indentiteit.
Alvast bedankt,
Henk
https://omegaforums.net/threads/ross-14kt-cases.18171/#post-196272
Ross Watch Co maakte Amerikaanse kasten voor Omega om importheffingen te ontlopen.
Omega heeft ook PGF kasten waarbij de kasten door Franse casemakers zijn gemaakt vanwege restricties in de jaren 40’. Deze Omega is dus legit.
Mag ik jullie hartelijk bedanken voor de snelle reactie ik ben gerustgesteld is er wellicht ook een lijst of tabel bekend met nummers van zowel het uurwerk als de kast voorzover jullie weten?
Vriendelijke groet,
Henk
Nee dat niet maar inderdaad lokaal gemaakt kast
En het uurwerk nummer ? Deze zie ik niet in deze tabel beginnend met 27, misschien ben ik overrompeld door die opmerking van de ebay onderdelverkoper die me voor niet ok (betreffende mijn persoon) bestempelde
Het uurwerknummer 27xxxxxx zit ergens tussen 26xxxxxx (1968) en 28xxxxxx (1969) zoals ik de tabel lees (plus of min een paar jaar volgens de tekst).
Waarom dat dan? Zoveel zwitserse horlogehuizen deden dit soort dingen naar de USA…
Veel USA uurwerken hebben ook minder jewels dan hun europese variant.
Bedankt een ieder voor de info, ik had fotoos opgestuurd van beide onderdelen naar deze ebay seller uit dtslnd en beweerde dus dat ik een 100% fake case had. Heb neutraal afgegeven als waardering bij hem op ebay maar heeft hem eraf gekregen, nergens meer te vinden … dus verkopers met 100% goede bewertungen op Eb*y is ook een wassen neus ?
Ebay mailen…
Ja. Maar dat is niks nieuws.
Verkoper is duidelijk boos dat je het onderdeel terug gestuurd hebt. Wat hij allemaal roept over nep onderdelen is duidelijk niet waar zoals uit de antwoorden hierboven is gebleken.
Maar heeft de verkoper je iets verkeerds geleverd zodat terugsturen gerechtvaardigd was? Dat kan ik uit het verhaal niet helemaal opmaken.
Bij vintage onderdelen moet je jezelf altijd van tevoren overtuigen of iets zal passen. Als hij gewoon geleverd heeft wat aangeboden was weet ik niet of terugsturen en vervolgens een neutrale beoordeling geven wel zo netjes is
Dat is toch wel een fijn gevoel. Ik kan me voorstellen dat je toch gaat twijfelen.
Ik heb diverse malen de verkoper gevraagd ook d.m.v fotoos van de huidige kroon of die ik bij hem bestelde voor deze Omega geschikt was ik kreeg daarop geen enkel responds (daarom heb ik hem op de gok aangeschaft) daarna is de discussie is ontstaan en heb hem gehouden ( de kroon) terugsturen kon maar was ik weer 5 euro armer en geen drol opgeschoten) vanwege de miscommunicatie heb ik een neutrale beoordeling afgegeven. Daarna begon ik mails te ontvangen dat het horloge (althans the case) een 100% fake case was (iemand met 35 jaar ervaring in Omega watches) … de rest heb je kunnen lezen, end off story.
Ik maak er wel een hanger van .
Dank voor alle reacties … ik ben iedergeval blij met dit forum
Helder; verkoper met een hoop negatieve energie blijkbaar. Gauw achter je laten