Case openmaken?

Echt, ik schaam me bijna om het te vragen hier…

Mijn lieve schat heeft een OOZOO… en zij denkt dat ik veel verstand heb van horloges… (is denk ik een beetje zo, maar niet van haar “caliber” horloges…)
Dus ze komt bij me of ik even een batterijtje kan verwisselen… nu word ik geconfronteerd met hetvolgende:

Een vierkant case (dus balletje geen zin)
Geen uitsparingen ook maar ergens om iets tussen te zetten om te wrikken…

Jullie ideeen?

(ja; “nieuwe kopen” , “wegflikkeren”, die hoef ik niet te horen :slight_smile: :slight_smile: )

Op het eerste gezicht zou ik toch zeggen een scherp mes tussen de rand.

Bert K Schreef:

Op het eerste gezicht zou ik toch zeggen een
scherp mes tussen de rand.

Denk ik ook. En daar zou ik lekker afhaken. :smiley:

Er zijn 2 mogelijkheden. 1) zeggen dat je er geen verstand van hebt of 2) zeggen “doe ik schat” en er mee naar de juwelier gaan. Die doet dit terwijl je wacht :wink:

dit laatste lijkt niet onverstandig…:wink:

Dank heren!

Er zit echt nergens ruimte (inham / uitsparing) om mijn mes tussen te zetten…

Ik denk dat ik lencoth optie 2 ga uitvoeren…

(als ze nou gvd gewoon een normaal klokje van me zou aanpakken…)

hcptdg Schreef:

dit laatste lijkt niet onverstandig…:wink:

Haha:D
Lekker naar de juwelier gaan. En voor 7 euro houd jij je ‘expertstatus’ en zijn jullie allebei weer blij!:~
Nou alleen hopen dat niet vervolgens jullie hele vrienden- en kennissenkring met dit soort klokjes voortaan bij jou langskomt voor batterijwissel!:wink:

frenk Schreef:

Dank heren!

(als ze nou gvd gewoon een normaal klokje van me
zou aanpakken…)

8-)Volgens mij verkiezen vrouwen bijna altijd een modeklokje boven een kwaliteitsklok. Ze missen gewoon dat gevoel dat wij mannen hebben bij een mooi stuk horlogetechniek.:smiley:
In their defence, als het om schoenen gaat, dan gelden ineens heel andere maatstaven. Dan mag 't wat kosten!::o;)

Mes bij een van de hoeken en dan wrikken.
Of een dot ducttape en dan een ruk geven
Als je straka weet hoe deze open gaat, dan zeg je “oh… zo!”

grootmokum Schreef:

Als je straka weet hoe deze open gaat, dan zeg je
"oh… zo!"

Achteraf zijn we allemaal expert :wink:

Er bestaan zeker moeilijke kasten om te openen.
Deze moet zeker open gedaan worden met mesje of ander dergelijk gereedschap.
Heb er verschillende om te openen, het een gereedschap gaat makkelijker bij de ene of andere kast. Moet proberen met het hefboomeffect.
Er zijn ook kasten waar ze een uitsparing zijn vergeten, die maak ik er dan bij voor de volgende maal.

Heb eens een ronde OOZOO op de rommelmarkt gekocht voor een euro, alleen omdat ik voor de dikke zwarte band die in nieuwstat verkeerde, een uitstekende bestemming had.
Uit nieuwsgierigheid toch de kast even opengemaakt. Na wat zoeken bleek er een minuscuul lipje aan het deksel te zitten, waar ik het mes onder kon zetten.

Off topic: de inhoud van de 47mm metende kast wil je niet weten: een uurwerkje van 17mm…:wink:

Is dat ding al open ?

Gewoon in de magnetron en BAM open

grootmokum Schreef:

Als je straka weet hoe deze open gaat, dan zeg je
"oh… zo!"

Ik had je "oh…zo"grapje wel door hoor :wink:

Bij dergelijke kastjes werkt bij mij een scherp schroevendraaiertje nog wel eens. Er is dan uiteraard wel een aanzienlijk risico op beschadigingen.

Nog niet open, heb hem in de hoek geflikkerd…

tbc