Aankomend jaar gaat mijn oudste de leeftijd van 16 bereiken. Een mijlpaal, een beginpunt van je leven.
Voor zijn verjaardag wil ik hem dan een echte beater voor het leven gaan geven. Een breitling colt .
De militaire quarts uitvoering. Moet niet te gek worden want 16 he… maar wel levenslange kwaliteit dus ik denk goede keus.
Maar goed, om dit horloge compleet te maken voor dit plan wil ik de caseback customizen met zo iets alsop dit plaatje.
De ‘standaard’ machinale gravure zou ik afraden. Ik heb mij door een juwelier jarenlang laten afhouden van handgravures omdat die “te duur” zouden zijn, maar ik heb uiteindelijk een keer elders een handgravure laten zetten voor nog niet eens het dubbele van de prijs van de machinale gravures die die juwelier zette (en minder dan een derde van wat die juwelier voor handgravures zei te rekenen), en nu heb ik spijt van iedere machinale gravure die ik ooit heb laten zetten. Er is een wereld van verschil.
Mooi idee. Ik hoop dat je een goeie graveur gaat vinden. Maar ik zou je de tip willen geven om je verre te houden van “I’m always here for you”. Mijn vader is sinds 2005 niet meer onder ons, en zo’n gravure zou pijnlijk zijn. Niet ten minste omdat de goede man nooit de ambitie heeft gehad om me te overleven.
De tekst uit de startpost is een random voorbeeld, uiteraard ga ik een eigen tekst verzinnen die meer bij ons persoontjes past.
Wat ik nog niet terug vind in de voorgaande posten, de volle caseback van Breitling legen. Ik dacht aan alles wat er origineel opstaat gewoon weg polijsten. Een kale caseback is neem ik aan niet te koop?