Caseback graveringen

Hallo horlogeforum,

Ik ben vanavond lekker aan het lezen onder het genot van een biertje in het boek ‘A man and his watch’. Er staat een mooie foto in van het horloge dat Joanne aan Paul Newman heeft gegeven: de bekende Rolex Daytona.

Newman kwam met de film ‘The Winning’ in aanraking met de autosport, waarin hij vervolgens zijn carrière in vervolgde. Vanaf 1972 deed hij aan professionele wedstrijden mee. In 1979 werd hij tweede in de 24 uur van Le Mans en in 1995 won hij op zeventigjarige leeftijd de 24 uur van Daytona.

Achterop dit horloge staat de tekst: “drive slowly joanne”. Ik kon er erg om lachen. Gevatte tekst.

Ik vroeg mij af wie op dit forum een mooie tekst heeft laten graveren voor zijn of haar geliefde, een horloge van werk heeft gekregen met gegraveerde tekst of iets anders bijzonders.

Show ze met jullie verhaal!

8 likes

Waar is jouw eigen verhaal?

Horloge verzamelaar/influencer Kristian Haagen heeft Not For Sale achter op zn BLRO laten graveren.

11 likes

4 likes

Helaas bezit ik niet zo’n horloge en ben ik (nog) niet in de gelegenheid geweest er een te geven. Vandaar deze bijdrage in de hoop dat mensen wél eigen ervaringen kunnen delen

3 likes

Twee van mijn horloges zijn gegraveerd. De Omege met de naam van mijn vrouw en onze trouwdatum. De Sinn 103, op de rotor, met de namen van mijn zoons en hun geboortedata. Die gaan dus niet meer weg. De Tudor is niet gegraveerd maar kocht ik na 25 jaar dienst. Wellicht dat daar ook nog een keer wat ingekerft wordt.

Groeten
Rutger

4 likes

Bijzonder om de rotor te graveren! Erg leuk! Heb je daar toevallig een foto van? Ik ben erg benieuwd …

Hier zal ook wel een verhaaltje achter zitten…

2 likes

Ik zou zelf niet zo snel een horloge laten graveren. Misschien alleen later ooit een (gouden) Reverso, waar ik door JLC mijn familie wapen in wil laten graveren. Vind zoiets stiekem best wel vet :laughing: :

images.jpeg-3

Of zo’n kunstwerkje:

1 like

Familiewapen, doen we dat hier nog in NL? :sweat_smile:

2 likes

Er zijn er nog aardig wat in NL volgens mij

:sunglasses: :joy:

4 likes

Deze is 2x in de familie… bij de mijne staat er een persoonlijke boodschap achterop met 2 data.
Bij de andere 2 data en een (bij)naam.
Beide hebben een flinke voorraad batterijen erbij :sunglasses:

En dan nog een zakhorloge uit de familie, daar staat de naam in van de opa van mijn overgroot-opa… of tenminste dat is het verhaal.

2 likes

Zie nu dat er bij mij staat “the first and only watch worn on the moon” Geen idee wie dat erin gezet heeft :grinning:

6 likes

Dat is slim, mijn trouwdatum vergeet ik vaak omdat het in mijn ring is gegraveerd ipv horloge. Moet het toch maar eens doen…

1 like

Ik heb geen ring, mijn Seamaster heeft die functie :stuck_out_tongue_winking_eye:

Groeten
Rutger

1 like