Caseback laten graveren

Heeft er iemand een goed adres in BE om een horloge te laten graveren?

Graag zou ik een datum laten graveren op de caseback.

1 like

Een datum is niet zo lastig en zou bij zowat elke goede juwelier moeten lukken. Heb zelf ook wat research gedaan want laat het volgende week ook doen voor een horloge voor mijn vrouw. Zit een prima juwelier in mijn dorp (en vast ook wel bij jou in de buurt) waar ik dit klusje wel aan toevertrouw. Succes!

1 like

Alternatief is een gravure in de sluiting.

Hiervoor hoeft de bodem er niet af of het horloge ingeklemd te worden.

1 like

De meeste horloges hebben een datum aan de voorkant? :thinking:

11 likes

Lucardi doet dit ook voor 10 euro. Ziet er heel netjes uit.

1 like

Bij jan maes kan je dit bij bepaalde horloge’s zelfs als extra kiezen op de site dus zullen deze er wel wat ervaring mee hebben denk ik. Zelf geen ervaring mee ik zeg het maar :wink:

Serieus? Ik wilde laatst een deksel laten graveren, maar kreeg overal te horen dat ze dit niet wilde ivm slijtage aan het graveergereedschap, dus alleen goud/zilver etc…

De Lucardi heb ik eerlijk gezegd helemaal niet aan gedacht :see_no_evil:

:rofl::rofl::rofl:

1 like

Atelier Meeus in het Diamantkwartier Antwerpen, toppers

Weet ook niet of je horloge het zo fijn vindt. Al de trillingen worden toch ook doorgegeven op het uurwerk. Graveren op de sluiting lijkt me prima alternatief en ook mooi zichtbaar.

Deksel wordt er uiteraard afgehaald voor het graveren…:wink:

Ik dacht het, jij zei het😁

1 like

Zou dat slecht voor het uurwerk kunnen zijn? Ik had daar helemaal niet aan gedacht. Mijn horloge (handwinder) doet het in ieder geval nog goed.

Even een korte update. Vandaag laten graveren, ofja mijn vriendin. Niet perfect maar het kan ermee door

2 likes

Ik vind het er netjes uitzien.

2 likes