Caseback openen

Hallo allemaal,
Opa wilde graag een nieuw batterijtje in zijn horloge, hoe doe ik dat? Er zit geen stukje waar ik de tool tussen kan doen en dan open maken. Ik heb wel iets meer tools, niet heel veel bijzonders. Als iemand dit weet😃 ik hoor het graag

Vinger is ivm tekst de zilvere caseback is een voorbeeld van hoe de caseback normaal geopend wordt, de gouden moet open. Die heeft dit dus niet.

Is het misschien een voorlader? Wat voor horloge is het?

Het lijkt trouwens alsof hij aan de achterkant wel al eens is opengemaakt, (beschadigingen)

Het model case opener die ik op de foto zie is vaak nogal dik / bot en krijg je dus niet tussen de kast en de caseback, zeker niet zonder schade.
Probeer eens het (doorgaans ) vlijmscherp geslepen kleine mesje van een standaard Victorinox zakmes. Heel voorzichtig het scherpe deel in de rand drukken op de plek waar je het meeste ruimte vermoed. (vaak achter een van de lugs). Dan voorzichtig drukken, niet wringen of wrikken! Dan heb je kans dat het mes er tussen glijdt. Dan druk je de caseback iets omhoog door het mes naar achter richting de lug te bewegen. Niet forceren anders schiet ie er uit en maak je een kras…
En klik… hij springt open. Succes!

2 likes

Met dit soort werkjes is het heel erg.,de aanhouder wint. Methode Lexaf lukt uiteindelijk meestal wel.

2 likes

Het is gelukt, de aanhouder wint was inderdaad de situatie. Thanks!

1 like

Hartelijk dank :+1: Met mijn Zwitserse mes de caseback van het “werkhorloge” van mijn vrouw ( € 6,00 op de markt :joy:) alsnog kunnen openen en er een 621 in gezet. Geen garantie gegeven op waterdichtheid :joy::+1:

Een tijdje geleden dat er hier iets gescheven is.ik wil een horloge openen met een snap on (seiko) achterdeksel. Nergens een inkeping. Heb wat prularia geprobeerd. Voorzichtig om krassen te voorkomen.Gaat niet open… Wil een fatsoenlijk “mesje” aanschaffen o.i.d. om zelf batterijtjes te wisselen. Ik ben linkshandig. Zijn deze tools van o.a. bergeon uitsluitend voor rechtshandige. Gezien het blad t.o.v. kast/ deksel. Misschien een stomme vraag maar dan weet ik waar ik rekening mee moet houden. Hoor het graag van jullie.