Caseback opener

Hi. Ik heb laatsten imitatie caseback opener gekocht op Ali. Ik was niet tevreden met de kwaliteit en heb hem teruggestuurd. Op Cousins kwam ik hetzelfde idee tegen. Hij lijkt verdraaid veel op de variant die ik op Ali heb gekocht. Weten jullie toevallig of Cousins ook Ali materiaal verkoopt of kan ik hiervan enige kwaliteit verwachten?

https://www.cousinsuk.com/product/universal-case-back-tool-swiss-style

1 like

Waarschijnlijk wel dezelfde Chinese fabriek.
Aliexpress is niets meer dan een platform, waar kleine winkels hun zooi slijten.
Vergelijkbaar met Amazon en Bol.
Soms, rechtstreeks vanuit de fabrikant maar veelal gewoon een tussenhandelaar.

Dezelfde producten uit de Chinese fabrieken worden ook door Europese winkels verkocht.
Vaak duurder, soms met betere quality control of eigen branding, maar dit is zeker niet altijd het geval.

Wat stond je tegen van de ali versie? je kunt een maandag morgen model hebben gehad of weer een kopie van een kopie om snel geld uit je tas te kloppen.

je hebt Chinese fabrieken die bergeon/horotec/elma namaken, maar ook Chinese fabrieken die weer kopieën van deze kopieën namaken die exact lijken op de eerste kopie maar dan van goedkoper materiaal en vele werken nieteens. Je herkent deze vaak door ‘de winkel’ te bezoeken en te kijken wat ze allemaal verkopen, hoe lang ze bestaan etc.

als je een foto opent op ali, kun je vergelijkbare producten zoeken. kies hieruit niet de goedkoopste maar eentje met reviews en een winkel met meerdere producten uit dezelfde categorie. reacties op negatieve reviews zijn vaak ook een goed teken.

ik heb er ook een van Ali en ben er tevreden mee. gewoon een plastic velletje tussen de opener en deksel leggen en even goed de speling afstellen zodat je niet kan uitschieten.

1 like

“Swiss Style” verraad het al een klein beetje. :melting_face:

Wees dan gewoon eerlijk en noem het “China Style”.

Al is het dansje dan weer koreaans. Verwarrend.

2 likes

Ik denk dat jij een Zwitserse gaat kopen … ik, en met mij vast nog vele anderen, ben/zijn heel benieuwd naar hoe die bevalt en wat het verschil is met de Chinese versie. Laat je ons dat weten?

In de tussentijd … wat was er precies niet goed met Chinese versie. Kwaliteit zeg je maar dat is een nogal ruim begrip.

2 likes

De gaten waarin de klemmen lesten zaten te ver uit elkaar, waardoor ze niet pasten. Verder rammelde er iets in het frame. Geen idee wat dat was. Ik mag hem gratis terugsturen. Wellicht gewoon een maandagochtend model. Bestel ik maar een nieuwe. Gaat helaas weer wel een eeuwigheid duren haha