Caseback zit vast

Doe ik ook altijd met m’n oude Seiko. En dan tik ik 'm zo open met een schroevendraaier en hamertje.:laughing:
Gaat prima.
.
.
.
:joy:
Elf.

één woord… “AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARGHH!” :fearful:

2 likes

Grkkfkpokke
Gaat niet open. Zie geen lipje. Moet echt draaideksel zijn

En dat met secondenlijm en bout lijkt me niets. Ik had supergoede grip en kon heeel veel kracht zetten.
Lukt niet. Poep help

Als je niet de juiste sleutel (zoals Floris155 liet zien) hebt en een goede stabiele kastopener (Bergeon, Horotec) niet zelf aan zitten. Levert alleen krassen en frustratie op.

En ja, wij draaien de kast altijd goed dicht. Niet knetter vast maar wel dicht. En ja dan krijg je die met een chinees “prulletje” of een rubberen bal niet lekker meer open.

De secondenlijm & bout truc werkt fantastisch, vraag maar aan Vostok goeroe @vouwfietser die ooit met mij een leuk weddenschapje voor twee heerlijke biertjes sloot dat die methode niet zou werken! :beers:

3 likes

Enorme 20cm bankschroef met bekbeschermers, iets gedraaid met de lugs tegen de bekken om de kracht op te vangen.
dan zo’n 2 punt blauwe opener en hoppa

althans
met zo’n diesel supervod, uhm chief die monsterlijk vast zat ging dat prima, zonder de geringste schade.

Het is vast al gelukt, mij nu ook. Kasthouder los in de hand lukte niet. Vastschroeven op een dikke plank was de oplossing.