Casio 56QS-38B

Zoals beloofd hier een horloge uit mijn verzameling. Deze is helemaal in nieuwsstaat :slight_smile:
De Casio 56QS-38B “Timescan” uit 1980. Dit horloge was erg vooruitstrevend en is helemaal van metaal.
De originele tag en het prijskaartje zitten er nog aan. De seconden zie je vooruitgaan in de buitenste rand van het display.

9 likes

Leuk zo NOS :slight_smile:
Die prijs van f159 is in euro’s €72,27 (bij de f2,20 koers). Een kilo aardappelen was in 2016 €1,24 en in 1980 €0,29. Dat scheelt een factor vier. Maar vraag me af wat nu vandaag de prijs na inflatiecorrectie zou zijn.

1 like

Erg mooi! Hij is inderdaad helemaal van een metaal, geen RVS, alleen de achterkant :slight_smile:
Hoe dan is ie in een prachtige staat.

1 like

Dat is inderdaad een goede vraag. In die tijd was f159,- veel geld. Het is een mooi horloge en als je het in je handen hebt voel je ook dat het echte kwaliteit is :slight_smile:

De kast is verchroomd base metal, de deksel is ss. Het eerste model van deze serie (1979)werd nog verkocht onder de ‘Casiotron’ line en had wel een stainless steel kast (met schroefdeksel), en een iets andere band.
Een heel mooi exemplaar, deze :+1:

Bedankt voor deze waardevolle informatie Ernst. Casiotron daar heb ik ook een zwak voor en nu ik dit weet zou ik bijna willen dat ik de eerste uit 1979 had :wink:
Uiteraard ben ik blij met dit mooie exemplaar en vind je reactie :+1:

Ik vraag mij af wat de prijs zou zijn die men er nu voor over zou hebben. Uitgaande van een liefhebber zal zo een NOS toch best wat waard zijn.

Het is wel heel uniek om een dergelijk horloge in zo een goede staat te vinden. Eigenlijk jammer dat al mijn horloges uit die periode weg zijn. Kapot of weggegeven. Als je nu ziet hoe vintage gewaardeerd word is het wel de moeite om e.e.a. is te bewaren.