Casio ABC-30 AC reset

Beste Forumleden,

Zelf heb ik al een langere tijd een leuke Casio Databank in de la liggen welke ik nooit echt bekeken heb.

Graag had ik de batterij willen vervangen en zou er een AC reset nodig zijn. Zelf heb ik nog geen eerdere ervaring hiermee. Na het aanraken van de batterij en de opening onder ‘push’, krijg ik geen gewenst resultaat. Wetende ook dat het klepje van de batterij helaas gebroken is, weet niet of dit mee speelt hierin. Ik gebruik hiervoor een simpele pincet.

Is er iemand die mij met onderstaande foto’s kan helpen met deze procedure?

Alvast heel erg bedankt!

Mvg

1 like

Er staat AC. dus een reset is noodzakelijk. Kortsluiten tussen batt en AC.

1 like

Dag Drex, bedankt voor uw antwoord. Dit is dan tussen de opening bij ‘AC’ (zie foto) en de batterij?

1 like

Juist. bij de G-shock’s werkt het net zo. Ook Casio.

1 like

Dank voor uw hulp, wordt ten zeerste geapprecieerd! Fijne avond!

1 like

Je kan dit heel makkelijk doen met een paperclip. Even uitvouwen.

1 like

Inderdaad, goede tip!

1 like

Is het gelukt?

1 like

Ik ga dit morgen een keertje testen, keep you posted! :slight_smile:

1 like

Bij het dichtmaken een dun filmpje siliconenvet op de pakking. Als je dit niet hebt kan een lichte touch siliconenspray ook. Zo nodig een beetje afdeppen. Succes! :+1:

1 like

Hey! Zoals beloofd, even een update. Zelf heb ik met een paperclip alsook pincet geprobeerd op de AC en batterij in contact te brengen maar geen resultaat. Zie foto voor een verduidelijking. Ik heb de aangeduide punten geprobeerd. Ook heb ik de opening onder push geprobeerd in combinatie met de batterij.

Misschien ook wel goed om te weten is dat als ik de batterij vervang, er geen beeld komt maar ook het analoge deel niet werkt. Misschien toch een probleem met de module zelf?

Alvast dank!

1 like

Met de paperclip truc zou het moeten lukken. Maar dit gaat mij een beetje boven mijn pet :grin: Vraag het anders even in het ‘Casio non G Shock’ topic. Daar zitten de Casio geeks :+1:

1 like

Ga ik zeker doen! Heel erg bedankt voor uw hulp, wordt geapprecieerd! :slight_smile:

1 like