Casio Duro Only

Ik had een Jubilee band besteld bij Strapcode voor een Seiko 5 Sport.
Horloge had ik terug gestuurd maar de band is zo solide dat ik hem te mooi vind om terug te sturen. Dus nu opzoek naar een horloge wat bij de band past.

Casio duro :white_check_mark:

12 likes

Ik zit eraan te denken een rvs band op mijn duro te plaatsen als mijn gereedschap binnen. Welke banden raden jullie aan of hebben jullie suggesties?

2 likes

Interessante vraag, deze volg ik even, hopend op een link :laughing:.

2 likes

Bedankt.

2 likes

Luie forum genoten :wink:
Omhoog scrollen / zoeken zijn al legio opties inclusief links genoemd in dit topic en op dit forum.
Zoekt en gij zult vinden

2 likes

Ik heb deze vorig jaar gekocht. Zowat het goedkoopste dat er te vinden is.
Vol staal en dus vrij degelijk.

Alleen is het staal geen topkwaliteit natuurlijk en zit hij net niet even comfortabel als de originele Casio-banden.
Vandaar de vervanging door Casio-staal intussen. De Amazon-band ligt er nu ongebruikt bij :

https://www.mastersintime.com/us/en/casio-stainless-steel-bracelet-10391237.htm

3 likes

Ik heb op het moment 2 stalen banden voor mijn duro. Een mesh band (€10,- AliExpress) en een Jubilee (€100,- Strapcode) beide staan hem perfect!

mesh:

jubilee:

6 likes

Tevens heb ik nog een AliExpress jubilee bicolor onder weg samen met een oyster bicolor. Beide zijn ook in gewoon staal te verkrijgen.

Ik ontvang ze einde deze maand. If ze dus goed passen en van degelijke kwaliteit zijn kan ik dan pas vertellen. Beide waren ze rond de €10,-

3 likes

Beiden mooi. Mesh van Ali is ok maar het stukje dubbele band over elkaar geschoven gaat mij altijd irriteren.
Mijn eerste Duro is onderweg vanuit de VS, eerst maar eens kijken wat de originele rubber band voorstelt…

1 like

Gefeliciteerd met je aankoop! Ik begrijp wat je bedoeld met de mesh band, ik heb redelijke dunne polsen en het deel wat dubbel zit is aardig groot in mijn geval. Ik heb er geen hinder aan dat is dus persoonlijk.

1 like

Dankjewel! Ben heel benieuwd hoe de Duro in de praktijk is. Ik heb 17,5 cm pols en heb de Ali mesh gekocht voor mijn Vostok Radioroom. Die zit nu op FKM Tropic van Ali. Is 22mm dus ook voor de Duro geschikt.

Goed om te weten @Chro_No

Lijkt me wel een goed idee om op zoek te gaan naar een origineel. Anders krijg je wellicht een beetje goedkoop Vostok achtig spul…
Maar voorlopig kan er FKM op, dat draagt aardig comfortabel, zacht en plakt niet.

Zo slecht als de VoStok banden heb ik nog nooit elders meegemaakt.
Die Ali banden zijn echt dikke prima aldus mijn ervaring.

De lengte is OK. De randen van de schakel zijn enkel niet iets scherper dan bij andere banden…

1 like

Maar is de Duro nu 20 of 22mm? Op Ali kun je kiezen… Ik heb een 106 besteld…

1 like

Zoals gezegd als je even omhoog scrolled vindt u deze post
Daarin wordt het aangegeven in het youtube filmpje waar het ook nog eens in de beschrijving een link staat zodat u het daar nogmaals kunt checken.

Al eerder al benoemd, het kan echt geen kwaad om soms zelf eventjes wat moeite te doen en omhoog te scrollen of de zoekfunctie te gebruiken.
Maar omdat ik niet alleen kritisch ben vandaag maar ook in een goede bui uw antwoord :
22mm

2 likes

Haha heerlijk, jou jubilee band heeft dus uiteindelijk meer gekost dan het horloge zelf? Wel een erg mooie combinatie, band ziet er goed uit!

1 like

Ja dat klopt haha. Maar ik had de band besteld voor een Seiko 5 Sport. Dat horloge had ik terug gestuurd. Maar ik was zo onder de indruk van de kwaliteit van de Strapcode jubilee dat ik hem op de Duro testen. De Seiko 5 Sport end links kwamen best goed overèèn met die van de Duro. Dat was voor mij reden genoeg om de band te houden. Ook al was de band een keer zo duur als dat het horloge gekost heeft :joy:

2 likes

Excuses voor het slechte zoekwerk van mijn kant, je hebt helemaal gelijk! Zojuist de genoemde band besteld bij Ali voor €21 inclusief verzendkosten.

3 likes

Excuses voor mijn luiheid :roll_eyes: :laughing:, zojuist 2 stalen banden bij AliExpres gekocht. Gaat even duren, ben benieuwd.

5 likes