Casio DW5000 incoming en inleiding

Ik heb gisteren mijn eerste Limited edition Casio G Shock gescoord. Limited is bij Casio een groot woord want er worden er zeer veel van geproduceerd. Feit blijft wel dat ze zeldzamer en duurder zijn dan de gangbare modellen. De prijzen kunnen echter zeer uiteen lopen. In Azie en met name Japan doen sommige modellen denk ik wel 4x de prijs als die ik bij Europese handelaren. Het G-Shock virus is daar veel en veel groter waardoor de prijzen omhoog gestuwd worden. Gelukkig weten veel Aziaten dit nog niet en blijft er genoeg voor mij over met een redelijke prijs. :smiley:
Maar goed welke heb ik nu gekocht? Het is de DW5000 Spike Lee edition. Spike Lee is bekend als een van de belangrijkste zwarte Filmregiseurs van Amerika. Ik waardeer het werk van de man zeer maar dat is niet de voornaamste reden van aanschaf. Het model is een reissue van de DW5000 die in 1983 door Casio werd gelanceerd en eigenlijk de moeder is van alle huidige DW5600 modellen.

Op het eerste gezicht zie je niet veel verschillen met de huidige vierkante DW5600 modellen. Wat hem echter uniek maakt is de achterkant. De eerste modellen hadden namelijk een schroefdeksel. Nu is dit een plaatje geworden met 4 schroefjes. Het Schroefdeksel zorgt ervoor dat het horloge wat dikker is. Het geeft het ook die echte vintage uitstraling.

Het kader met de kleine baksteentjes is ook heerlijk retro. Een groot aantal limiteds heeft ook een verrassing onder de display wanneer je de verlichting gebruikt. Dit kunnen figuren, namen of logos zijn. In dit geval zie je het logo van Spike Lee onder de display. Tevens komt het horloge in een unieke verpakking. Ik ben er erg content mee en zit weer met smart op de pakjesman te wachten.

En zo valt er nog eens wat te genieten. Leuk, man! (tu) Jij bent tegenwoordig écht helemaal into de G-Shocks, hè? :wink:

Mijn beste,

Een leuke intro van een nog leuker horloge.
En nu maar vol verwachting wachten, op deze ingetogen Casio G Shock.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Paul G. Schreef:

En zo valt er nog eens wat te genieten. Leuk, man!
(tu) Jij bent tegenwoordig écht helemaal into de
G-Shocks, hè? :wink:

Ja ik vind ze gewoon heel erg leuk. Ik draag af en toe ook nog wel eens een automaatje of een ander analoog klokje maar G-Shocks zijn erg leuk om mee te spelen. :smiley:

van harte met je leuke nieuwe aanwinst (tu)
ik heb zelf vandaag de gx-56 binnen gekregen … :slight_smile:

Echt helemaal geweldig, als filmfan krijg ik hier wel extra jeuk van…

seamaster Schreef:

ik heb zelf vandaag de gx-56 binnen gekregen …
:slight_smile:
http://i47.photobucket.com/albums/f164/Patjo98/gx-
56-1.jpg

Gefeliciteerd. Wat een monster is dat toch. Deze staat ook op mijn lijstje…

ziet er wederom goed uit dreski, de casio verzameling groeit gestaag verder.
en natuurlijk weer veel draagplezier met de nieuwe telg onder de g-shocks(tu)

dreski Schreef:

seamaster Schreef:

ik heb zelf vandaag de gx-56 binnen gekregen

:slight_smile:

http://i47.photobucket.com/albums/f164/Patjo98/gx-

56-1.jpg

Gefeliciteerd. Wat een monster is dat toch. Deze
staat ook op mijn lijstje…

thnx, en lijstjes … ik probeer en van af te stappen :wink:
(maar zoek en kijk ook altijd weer verder :D)

Mooi verhaal en dito foto’s Dreski. Casio maakt wat los hè bij ons mannen!! Ben zelf ook op zoek naar wat Limitedachtig iets van Casio/

Groeten,
René

Renato_55 Schreef:

Mooi verhaal en dito foto’s Dreski. Casio maakt
wat los hè bij ons mannen!! Ben zelf ook op zoek
naar wat Limitedachtig iets van Casio/

Groeten,
René

Heb je al een idee wat? Ik zie deze op de baai staan. http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=190440510127&ssPageName=STRK:MEWAX:IT

Is alleen uitgegeven aan vrijwilligers die tijdens het WK in Duitsland hebben geholpen. In de doos staat een dankwoord van Franz Beckenbauer. Heb nu ff geen geld om te bieden dus sla je slag. :wink:

Hey Dreski,

Ik ben niet zo’n fan van zo’n re-issue. Geef mij maar wat moderner spul.
Het was echter wel een leuk verhaal om te lezen !
Dank en veel plezier ermee

Heb een paar keer goed moeten kijken of de foto’s van de achterkant van dezelfde klok waren… Ziet er apart en mooi uit.

Met al die casio’s die hier worden aangeschaft (zelf ook net eentje weer gekocht, zie post) denk ik dat ik beter aandelen casio kan kopen…:smiley:
(kan ik van de koerswinst weer een ehhh… casio kopen…)

veel plezier

Groet
Orisfan

Gisteren binnengekomen en ik vind hem super. Door de masieve schroefdeksel weegt het horloge veel meer dan een DW5600. Het geeft echt dat retro gevoel. Ik was bang dat ik zwart te saai zou vinden maar het is een heel mooi basic horloge dat onverwoestbaar is. Het logo wat goed tevoorschijn komt bij de verlichting van de display is ook een erg leuke feature.

geweldig model (tu) en helemaal leuk dat het de basic is met geschroefde deksel …ook bedankt voor deze tip de mijne komt er ook aan.
was aan het kijken voor een dw-5600 maar dit is natuurlijk veel leuker (tu)

seamaster Schreef:

geweldig model (tu) en helemaal leuk dat het de
basic is met geschroefde deksel …ook bedankt voor
deze tip de mijne komt er ook aan.
was aan het kijken voor een dw-5600 maar dit is
natuurlijk veel leuker (tu)

Je hebt de smaak ook goed te pakken. (tu)

dreski Schreef:

seamaster Schreef:

geweldig model (tu) en helemaal leuk dat het de
basic is met geschroefde deksel …ook bedankt
voor
deze tip de mijne komt er ook aan.
was aan het kijken voor een dw-5600 maar dit is
natuurlijk veel leuker (tu)

Je hebt de smaak ook goed te pakken. (tu)

casio blijft terug komen …net een virus , als het je ooit te pakken heeft gehad kom je er nooit meer vanaf :smiley: (tu)

ik heb nog een folder liggen waar deze in staat …als je hem wilt moet je maar ff een pb sturen (ik heb die dubbel :wink: )

seamaster Schreef:

ik heb nog een folder liggen waar deze in staat
…als je hem wilt moet je maar ff een pb sturen
(ik heb die dubbel :wink: )

Bedankt voor het aanbod maar ik aanschouw hem liever in het echt. :smiley:

dreski Schreef:

seamaster Schreef:

ik heb nog een folder liggen waar deze in staat
…als je hem wilt moet je maar ff een pb
sturen
(ik heb die dubbel :wink: )

Bedankt voor het aanbod maar ik aanschouw hem
liever in het echt. :smiley:

prima, het grappige was nadat ik hem had gekocht bedacht ik dat er ergens een folder moest liggen … en na wat speurwerk idd en hij stond er nog in ook.