Ik heb mij onlangs een nieuwe casio aangeschaft, deze werd overal, ook op de website van Casio, geadverteerd als 46mm horloge.
Nu, het grotendeel van de metingen klopt, buiten de breedte van de kast. Volgens officiele afmetingen is deze 45,5, ikzelf heb volgende afmetingen:
Meting kast zonder knop = 43mm
Meting kast met knop = 47mm
De afmetingen van Casio zelf staan ook in bijlage.
En final heb ik er niet zo veel last van, vindt het nog steeds een mooi horloge, maar zijn hier nog mensen met dit type model dat kunnen beamen dat ze dezelfde afmetingen hebben? Of heb ik een fake in de hand? Juwelier kon me ook niet helpen helaas.
Toffe Casio, wel een flink exemplaar. Je zult op het HF weinig horloges in dit formaat tegenkomen maar als je flinke polsen hebt… Casio staat hier als merk heel goed aangeschreven en is echt populair. Geheel terecht naar mijn mening.
Een paar vragen: heb je het horloge bij een gerenommeerde juwelier gekocht? Zit er een origineel doosje bij? Kun je een foto van de achterkant plaatsen?
Hoeveel geeft de weegschaal aan? Gebruik een weegschaal met een klein bereik zoals een brievenweger…
Vooral naar het plaatje waar de horloges vergeleken worden. Je zult echt op het niveau van markers, lume enzovoort moeten gaan kijken om het antwoord op je vraag te krijgen. Helaas zijn er ook van Casio veel fakes in omloop, tot en met de spotgoedkope maar iconische F-91W aan toe!
We hopen hier uiteraard van harte dat je een echt exemplaar in handen hebt gekregen.
Bedankt alvast voor de tips en antwoorden, hier wat extra foto’s (limiet van 2 wegens nieuwe gebruiker):
Ik heb hem gekocht bij Bol (geen reseller), geen juwelier uiteraard maar ik had wat bonnen gekregen en die had ik dan maar opgemaakt . Bad choice maybe.
De horlogekast ziet er op het eerste zicht niet fake uit.
Bij het wegen van de volledige horloge op een keukenweegschaaltje kom het op 161 gram, wat ook weer niet overeenkomt.
Ook net gemerkt dat de taal op het doosje (recycling logo etc allemaal chinese tekens zijn).
Lijkt meer en meer de valse weg op te gaan, ik denk dat ik hem dan maar terugstuur.
Het lijkt me heel sterk dat Bol.com een fake Casio verkoopt! Het gewicht verschil is maar 4 gram en dat kan zitten in de nauwkeurigheid van de weegschaal of een schakel van de RVS band meer of minder.
Kun je nog een gedetailleerde scherpe foto van de wijzerplaat posten? En een foto van het doosje?
Ik zie dat dit horloge voor 119,63 in de aanbieding is en ik denk dat je een leuke NA (Nieuwe Aanwinst) gescoord hebt!
Deze is, als ik de foto bekijk en het feit dat ie van Bol.com komt, gewoon origineel. En qua grootte valt ie prima op je pols! Ik vind het een heel leuke Casio Edifice!
Als je dat leuk vind blijf dan gewoon lekker rondhangen hier. Er is ook een speciaal Casio only topic. Enige nadeel van actief zijn op dit forum is dat je mogelijk het horloge virus te pakken krijgt, dan blijft het niet bij dit ene horloge…
Ok top, bedankt voor de informatie en de snelle reacties
Heb al een 4-tal horloges, helaas al meer reparatiewerk aan gehad dan plezier (Diesel & Fossil). Ik vrees dat er zeker nog een paar gaan bijkomen . Mijn oude casio van 14 jaar geleden doet het weer perfect na een onderhoudsbeurt dus ik blij even lekker binnen dat merk
Diesel en Fossil vallen wat mij betreft onder de zogenaamde Fashion Watches, je koopt ze puur op uiterlijk en neemt voor lief dat er een goedkoop quartz uurwerkje van enkele euro’s in zit. Je zult ze hier dan ook zelden tegen komen.
Casio is een andere categorie. Ondanks dat het merk niet alleen horloges maakt zijn het wel degelijk echte Merk horloges en de kwaliteit is echt goed! Zelf ben ik in het bezit van een Casio Duro duikhorloge en een Casioak (GM2100), vooral de eerste is 44mm en ook flink aan de maat, zeker ook iets voor jou denk ik qua afmetingen.
Hint: mocht je ooit denken “Zo’n Casio Duro lijkt me wel wat” koop 'm dan via Amazon dot com want daar is ie voordeliger en heb je de meer gewilde versie met de Marlin (vis) op de wijzerplaat en achterzijde. Ik heb deze Amazon.com
Ja daar ben ik achteraf ook dus achter gekomen dat die fashionbrands nogal overpriced zijn, zullen niet mijn toekomstige aankopen worden .
Mooie Casio’s man, zeker die GM2100!
De andere casio die ik heb laten onderhouden is de ‘Casio Edifice Sebastian Vettel Limited EF-535SVSP-1AV’. Op 19 jarige leeftijd opgekocht in een juwelier zijn uitverkoop, heel blij mee.