Casio en nieuw retro.....Cool of niet cool?

Naast mijn liefde voor duikers en G-Shocks heb ik ook een aantal horloges welke meer in de koffer zitten dan om de pols. Het zijn voornamelijk digitale casio’s uit de jaren 80. Ik draag ze eigenlijk alleen in huis. Dit komt misschien omdat ze een hoog “Nerd” gehalte hebben. :smiley:
De modellen hebben voor mij echter een zeer nostalgisch karakter en ondanks het feit dat ze niet duur zijn koester ik ze eigenlijk meer als mijn zwitserse modellen. De modellen zijn al zo een 30 jaar onveranderd gebleven en vinden nog steeds gretig aftrek. Voor mij zijn het echt kleine icoontjes en een zeer belangrijk onderdeel van de horlogegeschiedenis. De Casio F-91W is een klassieker die niet in je verzameling mag ontbreken. Ook wel bekend als de “terrorist” watch omdat het uurwerk veelvuldig gebruikt werd voor de detonatie van explosieven. Hoe dat werkte weet ik niet maar ik zou het ook zonde vinden om hem op te blazen. :wink:

Deze ana-digi droeg ik ook op de middelbare school. Als ik hem omdoe zorgt dit altijd voor een grote glimlach.

Verder heb ik ook nog een Casio Illuminator met een heerlijk blauwe verlichting.

Binnenkort ga ik mijn collectie nog uitbreiden met de Back to the Future calculator watch. Door sommige filmfreaks de Marty McFly genoemd.


Dit model is momenteel beter bekend geworden door “Walter White” van de topserie Breaking Bad.

Toen Marco-T een plaatje poste van een totaal nieuw model van Casio was mijn interesse meteen gewekt. Het gaat hier om de B640WB serie. Een aantal PVD modellen met mooie strakke displays.

Deze zijn zo mooi dat ik ze zelfs in het openbaar zou durven dragen. :smiley:
Wat vinden jullie van Nieuw Retro? Is het cool of niet cool? En hebben jullie zelf misschien horloges die je nauwelijks draagt maar toch niet weg zou doen?

Ubercool (tu)

Die calculator watch heb ik volgens mij ook gehad. Ligt misschien nog wel ergens bij mijn ouders thuis achter in een la of zo. Toch maar eens vragen.

Leuk om al die oude modellen weer eens te zien, ik kan me nog goed herinneren dat ik met vriendjes naar de kijkshop ging om te kijken naar die digitale klokjes, want wat zou het cool zijn als je zo’n ding om je pols zou kunnen hebben.

Ik draag ze ook een warm hart toe. De onderstaande heeft mij net vergezeld tijdens een trip naar de VS en bleek een ideaal reishorloge.

Ook de B640WB serie spreekt mij aan maar twijfel nog tussen de zwarte of lichte display. Ik vind ze ook nog wat aan de prijzige kant.

Wat moet de nwe serie dan kosten?

ik heb bij deze horloges echt zo’n kermis grijper achtig - kijkshop gevoel… De nieuwe serie komt daar wel een beetje van los!

Jogem Schreef:

Ik draag ze ook een warm hart toe. De onderstaande
heeft mij net vergezeld tijdens een trip naar de
VS en bleek een ideaal reishorloge.

Ook de B640WB serie spreekt mij aan maar twijfel
nog tussen de zwarte of lichte display. Ik vind ze
ook nog wat aan de prijzige kant.

http://img819.imageshack.us/img819/8986/casiow720t
.jpg

Tja prijzig? We zijn misschien een beetje verwend omdat we ze zo goedkoop uit Azie kunnen halen. De B640 serie is alleen voor de Europese markt en dan moeten we inderdaad altijd meer betalen helaas. Ik wacht echter nog even af. De lijn is zo nieuw en ik denk dat ze toch ook wel in azie gaan opduiken. De inverse display is overigens erg populair. Bij veel verkopers niet meer op voorraad en op ebay is er geen één exemplaar te krijgen. En 50 euro voor een horloge? Is toch geen geld?

In NL kost de B640WB rond 50+ euro.

Je hebt geen ongelijk :wink: De w720 van mijn foto kost echter circa 34 en heeft meer features en betere WR (maar geen illuminator). De band in de nieuwe serie is wel weer een stap vooruit.

Mijn beste,

"HOT"
Zo’n calculator watch heb ik eveneens gehad. Weet alleen niet of het een casio was.
Ik vond dat destijds bijzonder spannend. Het idee alleen al dat je tijdens de school proefwerken / examens, een rekenmachine om de pols had!!
Jeugdsentiment, leuk hoor!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Leuke post, ik heb ook wel een zwak voor deze Casio’s. Er zijn zelfs fake F-91’s dus blijkbaar is er nog steeds een markt voor.

Het is toch heerlijk als een horloge je een glimlach op je gezicht brengt. Daar gaat het om! :slight_smile:

Ik heb zelf een retro Casio A164w. Draag hem alleen tijdens het sporten. Ideaal want zeer duidelijk display en lekker licht om te dragen.
Plaatje van internet

Die nieuwe B640 lijn ziet eruit als een mooie upgrade van de klassieke Casio’tjes :~

[x] Cool
[.] niet cool
:wink:

Deze nieuwe lijn is zeker een upgrade en zeker niet te vergelijken met de F91W.

De knoppen en band zijn voorzien van een soort PVD/ION coating die het geheel erg mooi afwerkt.

Foto’s van de mijne :smiley:

En komt inclusief kerstverlichting :+

Leuk detail is dat het binnenwerk blijkbaar uitwisselbaar is met de oude originele M5600 serie (tu)

Mijn eerste Casio :slight_smile:

En doet het nog steeds prima

Supercool! Ik heb vroeger als klein ventje ook nog zo’n culculator gehad… Die is alleen in “the line of duty” gesneuveld… :frowning:

Anyway; Deze, of een model gelijkendt op, gaat er zeker weer komen in mn collectie! (in oktober weer naar de States, dus ben stiekem ook weer een beetje aan het sparen :D)

Gegroet!

Bas

De Casio F-91W is een
klassieker die niet in je verzameling mag
ontbreken. Ook wel bekend als de “terrorist” watch
omdat het uurwerk veelvuldig gebruikt werd voor de
detonatie van explosieven.

Leuk overzicht van onze oude Casio vrienden. Mijn F-91W is in trouwe dienst als vakantie horloge, de horloges ouder dan ikzelf mogen veilig thuis uitrusten.
Deze terrorist wekt mij tijdig om de bus, de boot, de trein of het vliegtuig te halen. Het horloge weegt bijna niks en draagt erg comfortabel.
Opmerkelijk voor een horloge van een tientje: dit horloge is enorm nauwkeurig, alleen met zomer/wintertijd zet ik hem gelijk.

Erg leuke bijdrage! De calculator was me nog niet opgevallen bij Walter White. Ik moet serie vier nog gaan zien, dus ik zal eens beter opletten!

Morell Schreef:

Erg leuke bijdrage! De calculator was me nog niet
opgevallen bij Walter White. Ik moet serie vier
nog gaan zien, dus ik zal eens beter opletten!

Hij viel me meteen in het eerste seizoen al op maar dat is een tik van me. :wink:
Het is ook wel het ultieme exacte vakken docent horloge. :smiley:

Zo ééntje als deze heb ik nog, is van mijn vader geweest. Helaas is bij die van mijn vader het glas nogal beschadigd.

Plaatje van Internet

Hier vandaan
http://www.vintagelcd.com/vul/item/385/

En nog een Casio universal calendar, met een heel mooie dubbelfunctie in het display, het horloge kan dus ook de maand weergeven. Helaas trekt die van mij in een week de batterij leeg…

Plaatjes van internet

http://watchshock.com/archive/Casio/Early_Casio/model/UC-50W/

Het ding houdt zelfs rekening met het jaar 2000 :slight_smile:

Ik heb het idee dat casio over het algemeen waar voor je geld biedt :slight_smile:

dreski Schreef:

Het is ook wel het ultieme exacte vakken docent
horloge. :smiley:

Ik krijg weer zin om bij aflevering een te beginnen :smiley:

Zeker cool :slight_smile:

Ik heb zelf de Casio W-59.

Zeker Super Cool! :~
Mijn eerste horloge was een Casio met een computer spelletje.

Ik zoek nog steeds naar deze casio spel horloges.
Dus bij deze, als je er 1tje hebt, pb mij dan (tu)