Naast mijn liefde voor duikers en G-Shocks heb ik ook een aantal horloges welke meer in de koffer zitten dan om de pols. Het zijn voornamelijk digitale casio’s uit de jaren 80. Ik draag ze eigenlijk alleen in huis. Dit komt misschien omdat ze een hoog “Nerd” gehalte hebben.
De modellen hebben voor mij echter een zeer nostalgisch karakter en ondanks het feit dat ze niet duur zijn koester ik ze eigenlijk meer als mijn zwitserse modellen. De modellen zijn al zo een 30 jaar onveranderd gebleven en vinden nog steeds gretig aftrek. Voor mij zijn het echt kleine icoontjes en een zeer belangrijk onderdeel van de horlogegeschiedenis. De Casio F-91W is een klassieker die niet in je verzameling mag ontbreken. Ook wel bekend als de “terrorist” watch omdat het uurwerk veelvuldig gebruikt werd voor de detonatie van explosieven. Hoe dat werkte weet ik niet maar ik zou het ook zonde vinden om hem op te blazen.
Deze ana-digi droeg ik ook op de middelbare school. Als ik hem omdoe zorgt dit altijd voor een grote glimlach.
Verder heb ik ook nog een Casio Illuminator met een heerlijk blauwe verlichting.
Binnenkort ga ik mijn collectie nog uitbreiden met de Back to the Future calculator watch. Door sommige filmfreaks de Marty McFly genoemd.
Dit model is momenteel beter bekend geworden door “Walter White” van de topserie Breaking Bad.

Toen Marco-T een plaatje poste van een totaal nieuw model van Casio was mijn interesse meteen gewekt. Het gaat hier om de B640WB serie. Een aantal PVD modellen met mooie strakke displays.

Deze zijn zo mooi dat ik ze zelfs in het openbaar zou durven dragen.

Wat vinden jullie van Nieuw Retro? Is het cool of niet cool? En hebben jullie zelf misschien horloges die je nauwelijks draagt maar toch niet weg zou doen?