Aangestoken door wat eerder over de Casio F-91w op dit forum is geschreven heb ik gisteren er een besteld en vandaag ontvangen. Bij dit adres heb ik al vaker iets besteld en dat was altijd prima in orde. Nu twijfel ik.
Het Horloge werd geleverd met Casio kaartje eraan. Op de achterkant: module 593, made in Malaysia. En een extra batterij. De kast, band en de display zien er netjes uit.
De batterij was bijna leeg, want bij het alarm en verlichting viel de display weg. Dus meteen maar de nieuwe batterij erin.
Maar wat ik binnenin aantrof, was nu niet echt wat ik gewend ben van Casio. Nergens op het uurwerk stond de naam Casio en het zag er allemaal wat rommelig uit. Nu is het een horloge van een tientje, dus ik weet eigenlijk niet goed wat ik mag verwachten.
Kort zoeken op internet wijst uit dat blijkbaar veel namaak F-91w’s in omloop zijn. Samengevat komt dit neer op:
Is ie gemaakt in Japan, dan staat er op de voorkant onder ‘resist’, ‘Japan’.
En is hij gemaakt in China, dan staat de letter ‘u’ afgebeeld.
Bij de mijne staat de letter ‘u’, maar hij is zoals gezegd gemaakt in Maleisië.
Verder zou, je als je de 24h knop rechtsonder een tijd indrukt, het woord CASIO moeten zien in de display. Dat gebeurt bij mijn exemplaar niet.
En verder vind ik het lampje, ondanks de nieuwe batterij, wel heeel zwak.
Natuurlijk zou je kunnen zeggen:“Man waar maak je je druk om, het is een ding van een tientje!”
Maar ik heb het horloge gekocht voor de nostalgie en het jeugdsentiment, en dan moet het wel allemaal een beetje kloppen.
Casio bezitters, wat denken jullie? Echt of fake?