casio frogman 35th anniversary

Goedenavond,

Casio heeft een special edition op de markt gebracht van de G-shock lijn.
Ik ben er totaal niet van maar heb het als investering gekocht aangezien er wereldwijd maar 350 van deze sets zijn gemaakt.
Op chrono24 staan ze al voor €1500 aangeboden.
Zal ik een goede gok genomen hebben denken jullie?
Het is mijn eerste keer iets te kopen als investering.
Hier wat plaatjes van het net, als het mee zit wordt deze morgen geleverd.g-shock-frogman-gwf-d1000b-1ltd-9595818g-shock-frogman-gwf-d1000b-1ltd-9595695g-shock-frogman-gwf-d1000b-1ltd-9595719g-shock-frogman-gwf-d1000b-1ltd-9595743g-shock-frogman-gwf-d1000b-1ltd-9595755g-shock-frogman-gwf-d1000b-1ltd-9595767

1 like

Hoop voor je dat je er een leuk rendement uit kan halen ,mijn ding is het ook niet.

1 like

Waarschijnlijk zal je er wel aan verdienen…

Maar je koopt iets wat je niet mooi vindt, om er geld aan te verdienen :thinking:
Toch leuker om te doen met iets wat je wel leuk vindt? Dan kan je er ook van genieten in de periode van bezit?

2 likes

Ja dat dacht ik ook, maar er zijn zoveel verzamelaars voor en zo extreem lage oplage.
Leek mij juist een keer leuk om iets als investering te kopen en zo misschien wel mijn grail aan te kunnen schaffen.

1 like

Ik oordeel ook niet :slight_smile:

Wat zou je er aan willen verdienen? Wat is de grail?

1 like

Dat zeg ik ook niet haha.
Het is wat een gek er voor geeft he, denk dat ik sws het dubbele eraan kan verdienen (nu al).
Een Rolex OP.

5 likes

Aanschaf was 700e? Ben benieuwd! Als de OP binnenkort voorbij komt, dan weten we genoeg :joy:

1 like

Ja klopt €699. Nog betaalbaar maar natuurlijk financieel wel een beste gok.

1 like

Advocaat van de duivel spelen,had je deze dan niet beter kunnen kopen ipv de Stowa en recente aanwinsten,oordeel niet he

Had gekunt maar een prijsverschil tussen een stowa en OP is wel groot. Dan moet ik echt geld over hebben. Doe er liever iets leuks naast.

1 like

Daarom zou ik gokken met iets leuks. Heb bijvoorbeeld een limited edition whisky. Die kan meer waard worden. Gebeurt dat niet, dan drink ik het op :ok_hand: Maar goed, die fles was niet per se gekocht om op te verdienen.

1 like

En als dit een flop wordt moet ik maar duiklessen nemen :joy::joy:

1 like

Beetje triest dit :roll_eyes:

1 like

Of slim :wink:

Nee

Stevige winst valt te bezien met deze Frogman: de squares zijn hier veel beter in, zeker colab-versions.
Deze set heeft ook als nadeel dat er een mes bij zit dat in een aantal gevallen internationaal verzenden wat lastiger kan maken voor de koper.
Chrono24 als winst referentie: not so sure…
Die Full Metals zag je de eerste paar weken ook voor bizarre bedragen staan, maar er zijn er slechts weinig daadwerkelijk verkocht voor die prijzen.
Tot de verkoop zit je wel met een horloge waar je zelf eigenlijk weinig aan vindt.
Ik snap je beredenering, hoopt dat het ook zo uitpakt, maar misschien had je er beter 10 of 20 kunnen kopen om bij je Rollie in de buurt te komen.
Of gewoon 1 first edition square :wink:

1 like

Ik snap je punt, voor mij is het een leuke gok om ge nemen aangezien ze zeer gelimiteerd zijn.
De een loopt heel het land af op zoek naar vintage om ze door te verkopen en ik gok het op deze.
Ik ben niet bang dat ik er op zal verliezen.

1 like

Europese markt zal je niet veel winst opleveren gok ik. Maar heb wel eens begrepen dat de op Japanse (Aziatische??) markt totaal markt totaal anders is.

1 like

Klopt vaak worden gelimiteerde oplages in Europa en Amerika verkocht en niet in Azie.
Kijk naar vele Nissan Skylines hier werd/wordt je er dood mee gegooit en daar betalen ze de hoofdprijs omdat ze er niet aan kunnen komen.

Misschien kun je beter in bitcoins investeren en dit horloge overlaten aan iemand die wel een fan is van dit soort horloges en die ze gewoon lekker voor zich zelf koopt, om iets redelijk unieks te hebben.

1 like