Casio FS-04 Film Watch – zeldzaam vintage jaren ’90 horloge
De Casio FS-04, beter bekend als de “Film Watch”, is een zeldzaam ana-digitaal horloge uit de jaren ’90. Opvallend door zijn extreem dunne en lichte ontwerp, met een band die makkelijk verstelbaar is, meet de kast slechts 6 mm qua dikte.
Dit specifieke model, combineert een rechthoekige wijzerplaat met rechtsboven een kleine analoge wijzer en onderaan een bijzonder gevormd LCD-scherm. Het digitale display toont 6 cijfers en heeft een cirkel boven de eerste cijfers die de geselecteerde modus aangeeft. De modi (alarm, dual time en stopwatch) zijn eenvoudig te bedienen met de rechterbovenknop. Ook is er een EL-backlight aanwezig.
Belangrijkste kenmerken:
- Model: FS-04
- Ana-digitaal: analoge wijzers + LCD-display
- Ultradun profiel met Casio 2322-module en SR920-batterij
- Japans uurwerk, geassembleerd in Maleisië
- Kunststof kast, mineraalglas
- ‘Verborgen’ pusher knop om de analoge wijzers te verstellen
De Casio Film Watch-serie werd geïntroduceerd in 1985, maar de meeste modellen – waaronder deze FS-04 verschenen in de jaren ’90. Dit model is vandaag de dag zeldzaam en moeilijk te vinden, en daardoor zeer gewild onder verzamelaars van vintage Casio-horloges.
Ik ben nog steeds heel erg gecharmeerd van dit horloge en zijn design, echter hij krijgt gewoon te weinig draagtijd.
Het verplichte (!) rijtje:
Te koop
Merk en model: Casio FS – 04 Filmwatch
Diameter: 43 x 30 x 6 mm
Leeftijd: Jaren 90, exacte datum heb ik niet kunnen vinden
Datum waarop het in mijn bezit is gekomen(maand/jaar): 2017
Factuur en/of certificaat: Nee
Originele doos en/of eventuele accessoires: Nee
Verzendkosten of afgehaald: Beiden
Conditie (krassen, werking etc): Op enkele haarlijntjes op de band en twee miniscule lijntjes op het glas na in zeer goede staat.
Soort uurwerk en kaliber: Quartz 2322-module
Vraagprijs: 140 euro
Ik verklaar hierbij dat mijn vraagprijs niet hoger is dan hetgeen ik er zelf voor heb betaald danwel waar ik het voor heb ingeruild, als ik het horloge minder dan 6 maanden in bezit heb.
Hierna volgt een aantal recente foto’s van het daadwerkelijke object. Indien u interesse heeft, klik dan linksboven op mijn gebruikersnaam en stuur mij een bericht. Reageren als antwoord op deze advertentie is helaas niet toegestaan (en reageren, de tekst of titel wijzigen mag ik zelf ook slechts om de andere dag).
Na verkoop van het item wordt de advertentie gearchiveerd.