Mijn anderhalf jaar oude g shock gr-8900 heeft gisteren de geest gegeven, reageert niet meer op de knoppen ?? Loopt nog wel maar geen reactie meer ?? Iemand bekend met deze problemen ?? en is er iemand die een g shock ooit heeft open geschroeft ??
Terugsturen is geen optie ondanks aankoop in Nederland de bon nergens meer te vinden en hij heeft een extreem zwaar leven gehad
Geeft je scherm nog iets aan? Zo ja, dan kun je het uurwerk resetten door alle druktoetsen tegelijk in te drukken. Hij zal dan een “vol scherm” laten zien. Door een willekeurige toets in te drukken springt daarna het scherm weer naar het standaard beeld. Nu alle gegevens weer in voeren…en dan behoort 'íe het weer te doen. Als je geen beeld meer hebt is het wellicht de batterij. Kun je overigens altijd checken door de lichtfunctie te activeren. Valt dan het beeld weg, dan is je batterij bijna leeg. Vervangen dus. Heel veel succes ermee.
Helaas helaas denk dat het klaar is met hem hij loopt nog (geeft de tijd aan en het licht doet het nog) reageert niet meer op de knoppen ook niet na een harde reset zoals aangeraden Net dus maar aan het schroeven geslagen en de knoppen zijn nog gangbaar dus probleem zit op het binnenwerk en daar is niks mee te beginnen
Kan natuurlijk zijn dat door klappen de metalen onderdelen waar de knoppen tegen drukken iets verschoven zijn. Dan reageert hij niet meer op de knoppen. Misschien even open schroeven en kijken of de metalen binnen ring nog goed zit.
Toch vreemd dat geen van de knoppen het niet doet. Bij een defect aan de printplaat of chip zou je toch meer denken aan dat één knop het niet doet.
Ik denk dat Marco een goed punt heeft. Maar je had hem toch al opengeschroefd. En de drukkers rechtstreeks op de module, doen die het ook niet?
Misschien is het een idee om toch eens te kijken naar de drukkers in de kast: is daar eentje bij die niet meer terug beweegt, dus voortdurend contact maakt en het uitlezen van de andere knoppen verhindert?
En verder, bij dit soort modules, zitten de lipjes van de schakelaartjes toch altijd op één grote plaat? Daar steken dan de veertjes voor het Piëzo element (alarm) doorheen. Zijn die veertjes misschien contact gaan maken met die plaat?
Kan dat nog steeds die harde reset?
Ik kan mij nog herinneren dat de duikers aan boord trots liet zien hoe diep het horloge was geweest.
(hij niet want hij had hem laten zakken)
Dus heel even alle knoppen ingedrukt houden, en alles gewist
Snap er nu helemaal niks meer van :S Kijk net in het zakje waar de onderdelen in zaten met het idee het binnenwerk ff op de foto te zetten :S loopt ie weer zoals ie zou moeten doen ook weer reactie op de knoppen ??? Waterdicht zal ie wel niet meer zijn maar dat kan de pret niet drukken maar eens kijken of ie het nog doet na een bezoek aan de sportschool