Casio G-shock GA 150

Beste mensen,

Allereerst zal ik me even voorstellen: Hallo! Ik ben Lion en ik heb een fetish voor horloges :). Ik heb nu zo’n 11 horloges (…tja je moet ergens beginnen :P), en voor vrienden en familie verwissel ik ook batterijen/uurwerken van de horloges. Uiteraard met het goede gereedschap! Ben nog wel opzoek naar siliconevet, in zo’n mooi bakje dat je kan draaien… weet iemand nog een NL retailer?

Maargoed waarom ik eigenlijk deze discusie wilde starten gaat om een aankoop van een G-shock GA 150. Dat wil zeggen… wil ik gaan aankopen. Het gaat hier om een tweedehands exemplaar. Na uitvoerige filmpjes en plaatjes van het desbetreffende horloge te hebben gezien, heb ik aan de verkoper gevraagt mij de achterzijde van het horloge te sturen. Hier lijkt alles oke te zijn: het Casio logo wordt vermeld, zowel als het G-shock logo en de bijbehorende type nummer. Echter staan mij de schroeven niet aan. Deze zijn niet mooi uitgelijnt in de hoeken. Maar omdat de andere aspecten van het horloge lijken te kloppen twijfel ik een beetje… Zouden jullie mij uitsluitsel kunnen geven?

Alvast bedankt ;)!

Hierbij de foto van de achterzijde:

Aan de voorzijde kun je veel beter zien of het een echte of nepper is. En ik zie niks verkeerd aan de schroeven in iedere geval.

welkom!

voor mij is zo vd foto t niet heel duidelijk. ze lijken er niet scheef op te zitten.

je maakt de meesten v ons denk ik wel nieuwsgierig met alleen “ik heb zo n 11 horloges” :wink:

Zo zien de neppers eruit. http://www.diytrade.com/china/pd/10836186/wholesale_hot_fashion_newest_model_casio_G_Shock_GA_150_watch_China_manufacture.html

Bedankt voor jullie reactie. Het is helaas een neppert! Ik heb bij de verkoper gevraagd of hij ook de G-shock doos bij het horloge had. Hij gaf aan deze nooit ontvangen te hebben bij de aankoop… inplaats daarvan had hij wel een edifice doos bij gekregen…

Hier nog een foto van de voorzijde van het horloge. Ook het dig. scherm brengt twijfels met zich mee. Deze versie heb ik niet bij officiele retailers kunnen vinden. Wel lijkt het horloge verdacht veel op de site:
http://www.ioffer.com/i/new-g-shock-ga-150-1a-watch-dual-display-sports-watches-529887906

foto voorzijde (sorry voor de slecht kwaliteit, verkoper stuurde helaas geen betere):

Mijn verzameling horloges:

  • Diesel 7206
  • Pierre Montreux chonograph
  • Rochemont titanium chonograph
  • Guess
  • Fossil FS4441
  • casio illuminator DB-36
  • garmin forerunner 310xt HRM (GPS triatlon sporthorloge)
  • Polar ft1 (hartslag sporthorloge)

en nog wat kleine horloge van pulsar, Q&Q.

Niet echt shocking, vind zelf de diesel wel gaaf! maarja als je dan de kast openmaakt zie je veel lege ruimte :P. Naja moet nog een hoop leren over het verzamelen :)!

Dat ziet er ook niet goed uit. Wat voor prijs vroeg hij? Ik snap eigenlijk niet dat mensen voor dat soort koopjes gaan als je een Diesel en een fossil koopt is de nieuwprijs van een echte G-Shock toch helemaal niet veel geld?

Precies, wellicht heb je ook wel gelijk. Opzicht heb ik geen moeite met gebruikte horloges, deze werd aangeboden voor 40,-. De nieuwprijs is ongeveer 100,- vond het wel een schappelijk prijsje voor een gebruikt exemplaar, misschien ook wel te schappelijk :P. Blijven opletten dus ;). Koopt u wel eens gebruikte horloges?

Heb nog wel een G-shock op het oog, de GW A1000. Maar die is nog vrij prijzig, voor mij althans. Dus even sparen

Dit is nog een slechte nepper ook. Bij de echte is het digitale schermpje veel scherper, staat de datum aanduiding in het midden van het schermpje (deze ligt op de onderste rand van het schermpje) en zijn de digits veel kleiner. Bovendien zijn de letters (adjust etc.) bij het door jouw getoonde horloge op de kast gedrukt/geverfd terwijl ze bij de echte een mm in de kast gedrukt zitten. Een “Fugazi” :wink:

Echt:

Heel nep :smiley: :

Lion Schreef:

Precies, wellicht heb je ook wel gelijk. Opzicht
heb ik geen moeite met gebruikte horloges, deze
werd aangeboden voor 40,-. De nieuwprijs is
ongeveer 100,- vond het wel een schappelijk
prijsje voor een gebruikt exemplaar, misschien ook
wel te schappelijk :P. Blijven opletten dus ;).
Koopt u wel eens gebruikte horloges?

Heb nog wel een G-shock op het oog, de GW A1000.
Maar die is nog vrij prijzig, voor mij althans.
Dus even sparen

Ik koop nooit gebruikte horloges. Ooit heb ik eens een tweedehands DW5000 gekocht maar die zijn nieuw niet meer te koop.