Casio G-Shock GMW b5000 zonder geluid

Beste forumgenoten,
Enige weken geleden hier op het forum een mooie G-shock GMW 5000 kunnen overnemen.
Deze werkt prima d.w.z. behalve het geluid.
Je kunt 5 alarms instellen , een reminder , en nog een paar dingen maar wanneer ik een alarm heb ingesteld zie ik op de display wel dat het afgaat maar ik hoor helemaal niks.
Iemand hier suggesties? Of wordt het een bezoekje naar een repair centre ?

Heb je het geluid wel aangezet? :smile:

Nee alle gekheid op een stokje, misschien heb je hier iets aan :point_down:

IMG_1940

Zou even dmv Bluetooth in de App de charge status bekijken :+1:

1 like

Heerlijk rustig :blush:

Maaruh, wel vervelend als het zou moeten werken en het niet functioneert. Ik kan je helaas niet verder helpen. Is het niet een instelling ?

Batterij is helemaal vol , heb al 2X een fabrieksreset gegeven en alle instellingen doorlopen.
Wanneer ik daar even tijd voor heb zou ik het achterdeksel los kunnen halen, de batterij er uit , opnieuw er in en dan een AC reset geven. Als dat niets oplost breng ik hem wel weg. Laat ik er gelijk een nieuwe CT1616 inzetten. Volgens het garantie bewijs is hij van 2018.

1 like

Voor het goeie zou er een contactje verbinding moeten maken met de deksel voor het geluid, misschien maakt 1 van die slecht contact :man_shrugging:t2:

Naar mijn weten zit er zo’n rubberen pakking over de module, misschien is die verschoven met aandraaien van de deksel.

1 like

Goeie tip , laat wel weten wat het nou is.
Gaat natuurlijk nergens om, want je wordt er echt niet wakker van als je hem als wekker wil gebruiken, maar ik wil wel dat als het er op zit het ook moeten werken.

1 like

Er is naast het contact ook nog een verbinding met de piezo unit door middel van een klein veertje (ca. 1mm doorsnede, 3-5mm lang), die willen nog wel eens zoek raken na het openen van het achterdeksel.
Bij de 3459 lijkt het er op dat die veer links boven de “A” van "AC zou moeten zitten.

1 like

Nee deze heeft geen veertje in de module zitten naar mijn weten.

1 like

Opgelost !
Deksel los , batterij eruit , minuutje gewacht , met een pincet ac reset gedaan en voila ! alarm geluid werkt weer.
Maar je moet wel hele goede oren hebben om het horen , dus eigenlijk heb je er niks aan.
Maar daar ging het niet om. Het werkt,en daar ging het mij om.

5 likes