Casio G-Shock GPR-B1000-1ER

Hoi hoi,

Ik kwam de Casio G-Shock GPR-B1000-1ER onlangs in een winkel tegen (mede door mijn vrouw die een nieuwe G-Shock voor de vakantie heeft gekocht) en vind het eigenlijk wel een ontzettend leuk ding. Vooral omdat ie ramvol zit met zaken die leuk zijn om erop te hebben, maar je eigenlijk ook nooit gemist hebt. Kortom een hebbeding, voor mij dan. Plus, wat ik als automaten liefhebber wel tof vind, is dat is solar powered is, eigenlijk toch ook een soort van automaat :wink:

Is er iemand die deze opper G-Shock al heeft, en hoe bevalt ie in de praktijk? Hoor graag jullie bevindingen.

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/g-shock-gpr-b1000-smartwatch-features/165972?u=erikje

@Myrrhman heeft er één, ik begreep dat hij klein valt …

2 likes

Ik heb er een ja. Erg leuk horloge.
Misschien niet echt praktisch voor mij, want ik ga nooit op survival, lol

Maar ik heb er wel plezier van.
Ik draag hem alleen wat minder met dit warme weer. Dan gaat mijn voorkeur uit naar titanium horloges :blush:

!

!

Het is wel een joekel ! Maar aangezien je hem al irl hebt gezien, hoef ik dit denk ik niet te zeggen.

2 likes

Thanks!
Ik had gezocht, maar kennelijk niet met de juiste zoekterm.

Gave foto’s!
Het is inderdaad wel een best formaat, maar een gemiddelde G-shock is volgens mij niet zo heel veel kleiner.

Van de 1001 functies zal ik er waarschijnlijk ook hooguit 2 gebruiken (in ieder geval eentje om te weten hoelaat het is). Ik ben ook niet zo’n survival type, maar reis wel redelijk veel. Zag ook dat je via een g-shock app de gps data kunt loggen, best geinig als je op reis bent. Binnenkort zijn wij een paar weken op rondreis door Tanzania. Dus wel leuk als we die data kunnen koppelen aan de foto’s, als dat makkelijk te exporteren is naar een laptop. Hoe bevalt de app trouwens? (Voor de iPhone)

2 likes

Gshock zijn door hun schok bestendigheid meestal wat fors. Maar er zijn ook kleinere modellen, zoals de G style, gw2500, maar ook de klassieker 5600 is een stuk kleiner dan deze Rangeman.

Ik weet niet of je met een aparte camera plaatjes schiet, maar als je het zoals ik tegenwoordig de vakantie snapshots met het mobieltje maakt, kan dat ding vaak zelf al gps gegevens aan de foto’s koppelen.

Ik kan met mijn iPhone verbinding maken met één van mijn camera’s (Fujifilm X-T20, komen supergoeie jpegs uit) , dus die foto’s zou ik dan kunnen koppelen aan de gps data. Maar ben ook benieuwd of je met een laptop in een cloud omgeving van de app kunt komen. Want dat zou helemaal mooi zijn, dan kan je die data ook gebruiken als je een fotoboek gaat maken. (Anders bedenk ik nog wel een “work around” :wink: )

1 like

Vandaag mezelf een cadeautje gegeven. :slight_smile:
Wat een leuk ding is het zeg!

(Moet nog even uitvissen hoe je plaatjes kunt plaatsen vanaf een iPad, maar een foto’tje volgt)

1 like

Onder het motto “elke dag ontdek je iets nieuws”, ik zag vanmorgen dat de Casio, als je hem niet draagt, dan in slaapstand gaat. Zodra je hem oppakt komt het schermpje ook weer tot leven.