Casio G shock Gw-3000 of de ga-1000

Hallo Horloge forum leden, Ik zit al een paar dagen te denken welke horlogemodel ik wil aanschaffen, maar ik kan niet kiezen tussen de GW-3000 Solar energie of de GA-1000 batterij. Ik vind ze alle 2 erg mooi maar ik ben niet zo’n professionele horloge expert in het weten van elke horloge. elk horloge heeft weer andere specificaties in de binnenste kast. dus vraag ik mij af op de forum welke de beste keuze is in welk horloge ik het beste kan aanschaffen en waarom. ik ben zelf een erg fan van casio ik heb zelf veel edifice models maar ik wil toch eens een g shock proberen

Eduard.

1 like

Alleen even snel gegoogeld.
Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken over wat er ‘in’ zit. Dat zit bij allebei wel goed.

Vind ze beiden wel mooi, maar ik zelf ga dan af op de looks en dan ik toch de GA-1000 kiezen.

Vooral die rode vind ik erg mooi !

Wel even een puntje hier. het negatieve display zal erg moeilijk af te lezen (gok / denk ik uit ervaring)

Wellicht nog een optie: GW-4000A-1AER
Solar en auto world time met nóg meer schokbestendigheid door gel aan de binnenkant. Tevens voorzien van de befaamde combi bracelet. Nieuw gekocht vorig jaar voor 300 euro en voor 80 euro de combi bracelet erop. Voor 200 euro mag hij weg. Amper gedragen en daardoor zgan.

Zo één vind je nergens.

4 likes

Ik had een aantal van die aviation G Shocks op een rijtje gezet, hier de genoemde 3:
654Naamloos

Zelf heb ik er toch geen gekocht in dit genre, maar misschien helpt het.

4 likes

@Hieronimus
Zo ! Netjes en handig :+1: :slightly_smiling_face:

Zoals blijkt uit het rijtje v hieronimus, vind ik t geinige vd gw1000 de twin sensor.

Maar dat weegt voor mij niet op tegen de praktische voordelen van de solar EN multiband 6 radio gestuurde tijd. En dat alpha gel is een leuke extra op de gw4000. Maar de schakelband staat vor mik persoonlijk op een laag pitje, omdat ik een rubber bandje met name op vakantie of sport praktischer vind.

3 likes

Ik heb zelf de ga1000 in standaard zwart. Uit ervaring kan ik zeggen dat deze heel comfortabel draagt. Het is bovendien een mooi model met licht gebold glas en uv belichting.

Desondanks het negatieve display valt het toch heel goed mee om deze af te lezen, en in mijn mening maakt dit de gehele wijzerplaat eenduidiger (hopelijk was dat begrijpelijk).

Alvast veel succes met de keuze!

2 likes

Dank jullie wel voor de antwoorden misschien overweeg ik de GA-1000 te kopen!

1 like