Vandaag de moeite genomen om de MR-G serie te bekijken …
Voor wie niet op de hoogte is, dat is de high-end serie van G-Shock … (vergelijkbaar met de Grand-Seiko van Seiko).
Het plan was om niet perse in hoeveelheid de G-Shock collectie te laten groeien maar in plaats daarvan 2 toppers te halen.
Het ging mij om deze twee modellen:
Een MRG-B5000D-1
En een MRG-B2100D-2A
8:30 in de auto richting Nijkerk, mooihorloge.nl
Leuke winkel, met genoeg Casio G-Shock modellen ![]()
.
Even alles bekijken … online en op youtube zie je van alles voorbij komen maar bij mij in de regio is het helaas veel van het zelfde en erg beperkt.
De MRG-B5000D-1 lag in eerste instantie niet in de vitrine, daarom lag de zwarte uitvoering klaar.
En ik wilde graag de CASIO G-SHOCK MR-G HAMMERTONE LIMITED EDITION MRG-B5000HT-1DR zien ![]()
![]()
.
Wat een uitvoering ,
Een limited van 500 stuks, met hand geklopt.
En de CASIO G-SHOCK MR-G MRG-B5000BA-1DR THE ORIGIN
Ook mooi gemaakt, maar komt kwa uitstraling veel meer richting het standaard spul zeker naast de hammertone.
En de CASIO G-SHOCK MR-G MRG-B5000D-1DR THE ORIGIN …
Dit was het model waar ik voor ging en is ook mooi gemaakt maar viel naast de andere twee jammer genoeg wat tegen
.
Op naar de 2100 modellen …
De MRG-B2100D-2A moet nog uitkomen, maar met wat ze hadden liggen kon ik wel een idee krijgen hoe het horloge op de pols ligt en de mooie afwerking zien.
De CASIO G-SHOCK MR-G MRG-B2100R-2ADR
Lag erbij vanwege ook een blauwe wijzerplaat , al is deze volgens mij donkerder.
De wijzerplaat, wijzers en indexxen etc zijn echt mooi gemaakt …
De titanium kast is ook mooi gemaakt,
Het zou mij om de nieuwe versie gaan (blauwe plaat , titanium kast) maar ik zie er geen €4200,- in ![]()
Ik ben blij dat ik de moeite heb genomen om erheen te gaan want na weken internet afspeuren naar info en youtube kijken blijft er 1 ding over …. Gewoon op je eigen pols slingeren en kijken of het klikt
.
Volgens mij is als eind conclusie de MR-G serie zeker niet slecht en erg mooi gemaakt.
Maar is de standaard G-Shock serie gewoon al super …en precies gemaakt voor wat ze bedoelt zijn.
Voor elk wat wils met veel keuze, wat ik handig vind met solar en multiband.
En (ik ben op al mijn horloges opzich zuinig) maar dat hoeft nu net niet want ze kunnen tegen een stootje.
En vanwege dat laatste vind ik dubbel want een Grand Seiko met krassen en butsen is voor mij een Seiko (het grand is er dan wel af) , dat zelfde geld voor een MR-G met krassen en butsen blijft er een dure G-Shock over
.
En mijn vrouw heeft er een leuke aanwinst bij ![]()
![]()
Voor ik weg ging heb ik nog een bod gedaan op de hammertone … achteraf misschien maar goed ook dat er niemand in de zaak was die daar over mocht beslissen ![]()