Casio G-Shock MR-G … expeditie 😉

Vandaag de moeite genomen om de MR-G serie te bekijken …
Voor wie niet op de hoogte is, dat is de high-end serie van G-Shock … (vergelijkbaar met de Grand-Seiko van Seiko).

Het plan was om niet perse in hoeveelheid de G-Shock collectie te laten groeien maar in plaats daarvan 2 toppers te halen.

Het ging mij om deze twee modellen:
Een MRG-B5000D-1
En een MRG-B2100D-2A

8:30 in de auto richting Nijkerk, mooihorloge.nl

Leuke winkel, met genoeg Casio G-Shock modellen :smiling_face::+1:.
Even alles bekijken … online en op youtube zie je van alles voorbij komen maar bij mij in de regio is het helaas veel van het zelfde en erg beperkt.

De MRG-B5000D-1 lag in eerste instantie niet in de vitrine, daarom lag de zwarte uitvoering klaar.
En ik wilde graag de CASIO G-SHOCK MR-G HAMMERTONE LIMITED EDITION MRG-B5000HT-1DR zien :yum::+1::+1:.
Wat een uitvoering ,

Een limited van 500 stuks, met hand geklopt.

En de CASIO G-SHOCK MR-G MRG-B5000BA-1DR THE ORIGIN
Ook mooi gemaakt, maar komt kwa uitstraling veel meer richting het standaard spul zeker naast de hammertone.

En de CASIO G-SHOCK MR-G MRG-B5000D-1DR THE ORIGIN …
Dit was het model waar ik voor ging en is ook mooi gemaakt maar viel naast de andere twee jammer genoeg wat tegen :disappointed:.

Op naar de 2100 modellen …
De MRG-B2100D-2A moet nog uitkomen, maar met wat ze hadden liggen kon ik wel een idee krijgen hoe het horloge op de pols ligt en de mooie afwerking zien.

De CASIO G-SHOCK MR-G MRG-B2100R-2ADR
Lag erbij vanwege ook een blauwe wijzerplaat , al is deze volgens mij donkerder.
De wijzerplaat, wijzers en indexxen etc zijn echt mooi gemaakt …

De titanium kast is ook mooi gemaakt,

Het zou mij om de nieuwe versie gaan (blauwe plaat , titanium kast) maar ik zie er geen €4200,- in :grimacing:

Ik ben blij dat ik de moeite heb genomen om erheen te gaan want na weken internet afspeuren naar info en youtube kijken blijft er 1 ding over …. Gewoon op je eigen pols slingeren en kijken of het klikt :wink:.

Volgens mij is als eind conclusie de MR-G serie zeker niet slecht en erg mooi gemaakt.
Maar is de standaard G-Shock serie gewoon al super …en precies gemaakt voor wat ze bedoelt zijn.
Voor elk wat wils met veel keuze, wat ik handig vind met solar en multiband.
En (ik ben op al mijn horloges opzich zuinig) maar dat hoeft nu net niet want ze kunnen tegen een stootje.
En vanwege dat laatste vind ik dubbel want een Grand Seiko met krassen en butsen is voor mij een Seiko (het grand is er dan wel af) , dat zelfde geld voor een MR-G met krassen en butsen blijft er een dure G-Shock over :face_with_peeking_eye:.

En mijn vrouw heeft er een leuke aanwinst bij :smiling_face::+1:

Voor ik weg ging heb ik nog een bod gedaan op de hammertone … achteraf misschien maar goed ook dat er niemand in de zaak was die daar over mocht beslissen :joy:

26 likes

Leuk geschreven!
Ik ben zelf ook wel gecharmeerd van de MR-G’s.
in het bijzonder de MRG-B5000R-1

Maar ik vind het toch een groot gemis dat de MR-G modellen nog geen MIPS display hebben.
Als je dan zoveel geld uitgeeft…

4 likes

Ben ik met je eens, maar ik verwacht dat die zeker nog gaan komen :+1:

1 like

Ik ben daar financieel ook bang voor :stuck_out_tongue:
Tot die tijd kan ik m’n GW-5000 nog m’n ideale square noemen :grin:

6 likes

Ik begrijp dat het hier op HF een beetje ‘not done’ is om over geld te zeuren, maar sjonge jonge wat een geld. Voor een tool watch. Veel geld betalen voor een chique horloge, met veel mechanische complicaties, dat kan ik nog wel begrijpen. Maar een G-shock… De idee is toch dat je daarmee kunt bergklimmen, bouwvakken, parachutespringen en douchen. Ik zou zeggen koop daarvoor een veel goedkopere en ga op vakantie van het geld dat je overhoud. Maar zo ben ik. Gelukkig is niet iedereen zo.

4 likes

Het is niet zeuren en helemaal niet omdat mijn conclusie ook is dat dat bij G-Shock zeker niet hoeft .
De standaard 5610 is een super klok voor een fractie van de prijs :+1::+1:

Het hoeft niet, maar ik vind ze zeker wel het bekijken waard en vind het mooi dat het kan :wink::+1:

1 like

Echte topper :smiling_face::+1:

1 like

Wat leuk om te lezen en herkenbaar hoe je zo kan worden gegrepen door iets waarvan een ander geen snars begrijpt :grin:

1 like

Een hele goede conclusie :+1:t2: als je niet weggeblazen wordt moet je ook de stap niet nemen .
Er zijn / komen nog genoeg andere vette G-shock modellen :muscle:t2:

2 likes

Precies, ze hebben eerder teveel dan te weinig keus … :joy::+1:

1 like

Prachtige horloges en die Hammertone is echt fantastisch om te zien :slight_smile: Maar waar ik slecht op ga is het woordje Bluetooth onderin het display. Er mag vanalles op het scherm staan maar dat woordje niet… Verder is er niks aan de hand haha.

1 like

Ik heb een ABL-100W met bluetooth en ik heb daar veel plezier mee. Hij loopt precies op tijd en op mijn telefoon krijg ik mooie grafiekjes van elke keer dat ik naar de koelkast loop. Je kunt het ook uitzetten.

1 like

Leuk verhaal.

Indrukwekkende horloges.
Maar… Vergelijkingen met GS gaan mank.

1 like

Dat waag ik te betwijfelen. Als ik me niet vergis, wordt het polijstwerk zelfs gedaan door de jongens en meisjes van Grand Seiko, omdat Casio niet over de juiste mensen en middelen beschikt.

Maar toegegeven, dat heb ik ook maar ‘van horen zeggen’… :upside_down_face:

1 like

Dank voor je uitgebreide verhaal, leuk om jouw ervaringen te lezen. Ik heb op zich geen moeite met dure quartz/digitale horloges, maar bij G-Shocks vind ik dat toch een lastig verhaal. De vorm en uitvoering van die B5000-serie is 1:1 hetzelfde als de GW5000 serie. Dan blijft over: materiaalgebruik en technisch vernuft. Daarvoor vind ik het prijsverschil wel erg groot.

Die hammertone vind ik dan wel weer tof, maar toen ik de prijs daarvan zag, verslikte ik me echt even in mijn koffie. :sweat_smile:

De vergelijking met GS vind ik niet terecht, omdat GS een aparte positionering hebben, met een ander logo en onderscheidende modellen.

1 like

Dat zag ik aankomen … maar ik wist niks beters om een idee te geven hoe je het kunt zien.
:smiling_face::+1:

1 like

Prachtige horloges die MRG’s :ok_hand:.

2 likes

Zit er niks bij de MTG’S?

2 likes

Ben ik ook benieuwd naar. Ik vind die oude MTG modellen erg mooi zoals de Blue Phoenix en Storm Chaser. Die zie ik graag nog eens een keer uitkomen :sob:

1 like

Ik snap de MRG lijn totaal niet. Disproportioneel duur voor een digitaal quartz horloge dat hetzelfde eruit ziet als een variant van een paar honderd euro. De kans dat ik ooit een paar duizend euro aan een G-Shock uit geef is letterlijk 0,0%.

1 like