Casio G-Shock MR-G / MRG only

De Casio G-SHOCK MR-G serie kan het best omschreven worden als het ultieme topsegment van G-SHOCK, waarbij robuuste duurzaamheid wordt gecombineerd met traditioneel Japans vakmanschap en de hoogste kwaliteit materialen. Het is de “luxe-divisie” van Casio, die de bekende schokbestendigheid naar een verfijnd, high-end niveau tilt.

Hier zijn de belangrijkste kenmerken om de MR-G serie te omschrijven:

• Meesterlijk Vakmanschap (Yamagata Casio): MR-G horloges worden geproduceerd in de exclusieve Yamagata-fabriek in Japan. Elk exemplaar getuigt van uiterste precisie, met aandacht voor detail die vergelijkbaar is met traditionele Japanse kunstvormen.
  • Ultieme Materialen: De horloges zijn gemaakt van hoogwaardige materialen zoals super-titanium (vaak met DAT55G-legering die driemaal harder is dan puur titanium) en saffierglas, wat zorgt voor een extreme krasbestendigheid en lichtgewicht draagcomfort.
  • Robuuste Luxe: Waar luxehorloges vaak kwetsbaar zijn, biedt de MR-G de onverwoestbaarheid van een G-SHOCK in een hoogwaardige metalen behuizing.
  • Geavanceerde Technologie: Ze zijn uitgerust met de nieuwste technologieën, zoals GPS-gestuurde tijdsynchronisatie, Bluetooth-connectiviteit, zonne-energie (Tough Solar) en automatische handcorrectie.
  • Design met een Verhaal: Veel MR-G modellen zijn geïnspireerd op traditionele Japanse esthetiek, zoals zwaarden (kigumi) of de donkere, gestructureerde look van traditioneel harnas, wat ze een “statement piece” maakt.

Kortom, de MR-G serie is “het krachtigste” van Casio: een combinatie van onverwoestbare techniek en de verfijning van een luxueus horloge.

Zo genoeg intro,
Als ik terug zoek op het forum en zie wat er in het G-Shock only topic voorbij komt zijn er genoeg MR-G’s in omloop.
Vandaar dit only topic om ze eens bij elkaar te zien :grinning::+1:

4 likes

MRG-BF1000RG-3A

7 likes

MRG-B2100D-2A

8 likes

MRG-B5000BA-1

6 likes

MRG-B5000D-1

7 likes

En nog een aantal MR-G’s die ik gepast heb maar de eindstreep voor mij niet hebben gehaald.

6 likes

MRG 130T

6 likes

Zijn behalve de kast, de modules ook van bijzondere kwaliteit?

1 like

Ja :+1:

“Dit meesterwerk is meer dan alleen een prachtige viering van metaal. Het levert ook uitstekende functionaliteit, met radiogestuurde kalibratie en smartphonekoppeling via Bluetooth®. De exclusieve MR-G module heeft zelfs een vergulde bevestigingsplaat om de elektrische weerstand te verminderen.

Er moet zelfs goud aan te pas komen om de toch al prima uurwerken nog beter te maken :wink:
Er zijn verder kleine verschillen tussen de mrg series en de gelijkende g-shock uitvoering.
Maar naar mijn idee moet je het vooral in de afwerking zoeken.

1 like

Dat vermoeden had ik al, vooral de afwerking van de kast.

1 like

Nee dus, het uurwerk is niet het zelfde de gebruikte materialen die gebruikt worden zijn niet het zelfde en de afwerking is niet het zelfde.
Sommige dingen zie en merk je wel en sommige niet of minder …

2 likes

Huh…
Een beetje in de module en wat meer in de afwerking dan? :slightly_smiling_face:

1 like

Een mr-g moet je aanspreken of niet … de “gewone” G-Shock is super kwa prijs/kwaliteit.
Je maakt met een mr-g niet de blitz want geen hond ziet het.
Het geeft net als een g-shock de tijd aan en verder betaal je er best veel geld voor.

Maar ze zijn wel super :wink::+1:

Het zelfde geld natuurlijk voor alle horloges boven de 1k … is dat nodig , nee want er zijn genoeg prima horloges die goedkoper zijn maar het kan wel :+1:

2 likes

Dat snap ik hoor!
Mijn vraag was op geen enkele manier een aanval op redelijkheid.
De smaak-discussie is geen discussie…
Ten overvloede… het gaat erom dat jij ervan geniet.