Casio G-shock stelt me lichtjes teleur wegens push-pins

Laat me me even toelichten

Ik heb al meer dan een jaar een radio gestuurde G-shock met tough solar in men bezit.

http://s988.photobucket.com/user/klongy/media/WP_20131021_006_zpsefbfeb25.jpg.html

De laatste tijd heb ik het echter al enkele malen vervloekt. De band schiet immers langs één zijde los uit de kast waardoor het geheel van mijn pols valt.

Steeds kon ik de pushpin terugvinden, maar na de 4de maal heb ik het vertrouwen in het horloge wel kwijt.

Ik gebruik dit horloge als toolwatch en kan niet verhinderen dat het hierbij ergens tegenaan stoot, hoewel het nu ook al losschiet bij het aansnoeren om mijn pols.
De reden is de pushpin die steeds uit de uitsparing in de kast schiet.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik denk eraan om de pin vast te lijmen met secondenlijm.

Ik moet zeggen dat het imago van de Casio g-shock in mijn ogen wel een deuk heeft opgelopen.

Denk verkeerde topic? :wink:

Dat is vervelend maar er is een oplossing voor, je kunt de juwelier vragen om een grotere pushpin te nemen en deze aan één kant wat af te slijpen. Dat voorkomt dat hij losschiet, dan kan hij trouwens nog maar aan één kant losgedrukt worden met een horlogetool maar het helpt goed.

Hoe het precies werkt met pingrootte en zo weet ik niet maar juwelier Weltevreden in Eerbeek weet hoe het zit.

Ik heb het bij mijn duikhorloge ook laten doen. De Bonetto Cinturini rubberen band was zo sterk dat hij de pinnen er uit trok als er kracht op de band kwam te staan.

Nu zit hij muurvast.

Succes!

PS, je berichtje staat in de verkeerde categorie :slight_smile:

Topic verplaatst.

Wat je ook kan doen is het gat iets doorboren en er een langere pin inzetten. Dat hebben we bij een van mij ook gedaan omdat ik hetzelfde probleem had.

Jeetje, nog niet eerder van gehoord. Maar blijkbaar ben je niet de enige. Hopelijk dat het aanpassen weer je vertrouwen terug kan winnen.

Overigens vind ik springbars sowieso maar een matige oplossing voor een G-shock. Ik dacht dat m’n Riseman geschroefde pins heeft. Veel steviger dan springbars.