Casio G-shock

Hallo,

binnenkort wil ik een casio G-shock kopen. Zijn in mijn ogen echt stoer om te dragen (robuust, enz).

Wie heeft hier ervaringen mee???

En ik heb natuurlijk al een beetje gekeken en de volgende 2 modellen lijken mij wat: casio g-shock GD-100-1Ber en de casio g-shock GD-100MS-1er. Kan iemand de verschillen noemen? Ik weet dat de 1Ber helemaal zwart is en dat lijkt me wel erg mooi… de 1er heeft een rode/oranje achtergrond en ik weet niet of dit mooi is.

Bedankt!

En een mooi forum is dit!

Welkom hier!

Van de twee opties zou ik de eerste nemen, dat stealth zwart is erg cool (tu)

Een tip, de leesbaarheid van die donkere display’s (zoals eerste model) valt in de praktijk vaak tegen. Zelf geen ervaring mee maar je leest het vaak.

Ja ik vind de zwarte ook erg mooi…

Maar klopt het echt dat donker display
Moeilijk de tijd te zien is?? Hij heeft wel led verlichting. Ook automatische led verlichting (bij een 45 graden draai gaat ie aan).

Iemand in bezit van een van deze of nog meer tips zijn altijd welkom!

Mooi om te zien hoeveel verstand en goeie tips jullie hebben #respect

Gewoon die zwarte nemen. Who cares about afleesbaarheid? Als je wil zien hoe laat het is kijk je toch op je telefoon. :wink:

Nee maar serieus, dat stealth black is wel ernstig cool. Ik zou het wel weten.

Snooker Schreef:

Als je wil zien hoe laat het is, kijk je toch op je telefoon. (:smiley:

Ik heb een GA 100! Die lijkt in grote lijnen op de GD 100 alleen is die van mij zowel digitaal als analoog! Leest relatief makkelijk af en heeft al heel wat situaties doorstaan waar een gemiddeld horloge zou afhaken.

Zou voor de GA 100 1AR1ER gaan btw! Heel mooi zwart en shock/water resistent.
Let op…klok is vrij “dik”. ligt hoog op de pols…lastig met overhempies etc

De stealth display is redelijk goed af te lezen. Uiteraard is een normale display beter afleesbaar, maar het is zeker niet zo dat de stealth versie slecht te zien is of iets dergelijks. Daarnaast vind ik stealth persoonlijk een heel stuk stoerder :wink:

rickkie1 Schreef:

Ja ik vind de zwarte ook erg mooi…

Maar klopt het echt dat donker display
Moeilijk de tijd te zien is?? Hij heeft wel led
verlichting. Ook automatische led verlichting (bij
een 45 graden draai gaat ie aan).

Iemand in bezit van een van deze of nog meer tips
zijn altijd welkom!

Mooi om te zien hoeveel verstand en goeie tips
jullie hebben #respect

Ik heb een Riseman met inverse display

En het klopt dat het vergeleken met een normaal display minder goed af te lezen is. Maar of het slecht te zien is, hangt denk ik per persoon af. Ik moet soms iets meer moeite doen, met name in slechte lichtomstandigheden, door bijvoorbeeld het scherm een beetje in de juiste hoek te kantelen. Maar het is niet zo dat de tijd niet meer afleesbaar is. En mocht het een keer echt niet gaan, dan kan ik altijd beroep doen op de verlichting. Overigens werkt die van mij op zonne-energie, dus ik hoef niet zo spaarzaam te zijn met de accu. Bij jouw keuze zit een batterij, dus veelvuldig LED gebruiken trekt em wel sneller leeg.

Overigens vind ik dat ‘rusty red’ scherm wel stoer, maar vergeleken met de inverse is dat helemaal zwarte toch een stukkie vetter.

Ja de Riseman is ook een mooie horloge! Ik zat net op internet te kijken maar er staan opties op die ik helemaal niet nodig heb… Scheelt ook wel in prijs!

Maar verder dus tevreden over de gshock??

En rusty red is ook stoer maar tja die black achtergrond ook… Lastig hè?!

Thans!!

De ga 100 1ar 1er is ook mooi!! Echter kies ik toch voor een net iets ander model denk ik! Maar thans!

:-)

rickkie1 Schreef:

Ja de Riseman is ook een mooie horloge! Ik zat net
op internet te kijken maar er staan opties op die
ik helemaal niet nodig heb… Scheelt ook wel in
prijs!

Dat is waar. Maareh, ik mis er echter nog functies op :stuck_out_tongue:

Maar verder dus tevreden over de gshock??

Zeer tevreden, helemaal nadat ik em gemod hebt. Maar zelfs zonder is het een geweldige klok. Met name de aparte extra stoere band met 2 rijen aan gaatjes. En die zit ook niet vast met zo een zwakke push pin, maar is geschroefd!

En rusty red is ook stoer maar tja die black
achtergrond ook… Lastig hè?!

Ey, op de foto is het niet goed te zien, maareh… m’n Riseman heeft bij het “grafiekje” een triple R schermpje: Reverse Rusty Red! B)-

Hier is 't ietsjes beter te zien