Casio G-shock

Geachte horlogeliefhebbers,

Aangezien dat het morgen mijn verjaardag is (15), mag ik eerstkomende maandag een G-shock horloge gaan uitzoeken bij de plaatselijke horlogehandelaar . Ik heb op het internet al veel opgezocht maar ik vind het beter dat ik het nog eens aan jullie vraag. Welk type zou ik nemen , ik hou van ana-digi , prijsklasse 100-150 euro , en graag zou ik eens ervaringen van onder wie jullie een g-shock draagt horen.

Mvg , Tibo Haedens

haedenstibo Schreef:

Geachte horlogeliefhebbers,

Aangezien dat het morgen mijn verjaardag is (15),
mag ik eerstkomende maandag een G-shock horloge
gaan uitzoeken bij de plaatselijke
horlogehandelaar . Ik heb op het internet al veel
opgezocht maar ik vind het beter dat ik het nog
eens aan jullie vraag. Welk type zou ik nemen , ik
hou van ana-digi , prijsklasse 100-150 euro , en
graag zou ik eens ervaringen van onder wie jullie
een g-shock draagt horen.

Mvg , Tibo Haedens

Hoi Tibo,

bedoel je met morgen de 16e of straks als de zon opkomt :wink: Hoe dan ook, alvast gefeliciteerd!

Ik heb tot nog toe altijd goede ervaringen met G-shocks. Het zijn imho degelijke klokjes voor een redelijke prijs. Ze zijn hip, stoer en kunnen tegen een stootje. Er zijn zoveel varianten, dat er voor ieder wel wat te vinden is. Van geheel kunststof (op achterdeksel na), tot bijna helemaal metaal. En ook ana-digi’s zitten er tussen. Er zijn in de loop der tijd zoveel modellen uitgebracht dat even 123 wat modellen opnoemen moeilijk gaat.

De 2 vragen die ik daarom voor je heb zijn:
-wat mag de afmeting van de klok zijn. Er zijn middelmatige ana-digi’s tot hele grote. En hou je wel van oversized of moet het vooral niet te groot zijn.
-wat moet er allemaal opzitten. Casio’s hebben vaak een keur aan functies. Alarms, stopwatches, timers, etc. Maar d’r zijn zoveel varianten op. Alarms met multi-alarm, snooze, instelbaar op specifieke data, etc. Stopwatches met meerdere laps voor de renners of meer iets standaards. Timers met auto-repeat, die slechts een 1 aftellen, of meerdere uren. Enz enz.
En dan hebben we nog de extra features, als radio gestuurd, zonne-energie, en meer exotischere zaken als een maanstand, getijden, allerhande sensoren (zoals barometer, thermometer, kompas, altimeter, dieptemeter, etc.).

Wil je er nog specifiekere aanwijzingen aan ons geven, dan is het misschien een idee om het EHBO lijstje door te nemen. Even met de zoekfunctie neuzen en je vindt em vast wel.

(alvast) gefeliciteerd. Er zijn er genoeg modellen, voor die prijs is een hoop te krijgen. Maar wat Wing ook aangeeft je hebt ze van 40mm tot 52mm.

http://www.g-shock.eu/nl/watches/viewall/

Succes en we zien maandag graag foto’s.