Casio GW-5000 polsmaat?

Dag allemaal,

Ik overweeg een Casio GW-5000-1JF te kopen, maar ben wat bezorgd over de maat, gezien ik erg smalle polsen heb. (rond de 16 cm omtrek, en maar ca. 5 cm ‘breed’)

Kan iemand een fototje posten van zo’n horloge (of iets gelijkaardigs qua model en maat) in vergelijking met enkele andere horloges?

Om een idee te geven, hier enkele foto’s van mijn pols met wat verschillende horloges:

Casio F-91W

Casio World Time Illuminator

Timefactors Speedbird III PRS-22

Denken jullie dat de GW-5000 zou lukken? Of hebben jullie andere voorstellen voor (kleinere) horloges die stevig zijn en synchroniseren?

Ik draag de gw5000 op een pols van bijna 20cm. Ik denk wel dat het kan op je pols. De gw5000 is voor de japanse markt eigenlijk. De mensen daar zijn niet zo groot.

2 likes

17,2 cm pols:

2 likes

Hij zal denk ik kleiner vallen dan je world timer. DIe lug to lug is volgens mij groter.

1 like

Kijk, daarom vind ik dit zo’n leuk forum: een vraag stellen en 10 min later al meerdere behulpzame antwoorden krijgen!!

4 likes

Mijn dochter van 1 jaar heeft bredere polsen dan ik ( 16cm ) dus een GW zal prima staan.

4 likes

Maar ze dragen wel oversized (naar hun polsen) klokken, dus die vlieger gaat nie echt op :wink: Heel veel Japanners dragen een horloge en casual schuwen ze de grotere kleurrijke klokken zeker niet. Zie maar hoe de hele G-Shock catalogus eruit ziet.

/semi-offtopic

Gaat prima passen hoor.
foto van een 6.5 inch pols (x2.54=16,51cm)

En die heb ik uit deze draad op WUS:

1 like

Nogmaals dank voor alle reacties! Intussen ben ik overtuigd dat de maat geen probleem hoeft te zijn.

Nu is het nog een kwestie van te beslissen of ik hem ook effectief ga kopen, of toch weer iets anders :smiley:

Dit wordt wel serieus off-topic, maar ik ben eigenlijk op zoek naar gewoon een erg stevig en robuust horloge dat tegen een serieus stootje kan, en de GW-5000 heeft dan nog eens het extra voordeel dat hij solar powered is én synchroniseert.

Maar… nu twijfel ik weer voor een ander klokje ook, bijv. de Victorinox I.N.O.X. of toch een Seiko Monster… Hebben jullie nog tips / voor- of nadelen voor één van deze drie klokken, kwestie van robuustheid en stevigheid??

De gw5000 is bijna onverwoestbaar. Mocht de behuizing beschadigen, dan kun je gewoon een nieuwe kopen incl nieuwe band en het metalen binnenwerk overzetten. Kijk maar eens bij solojapan. Hij heeft een gw5000 te koop.

Toch 3 heel verschillende horlogse. De LCD is robuster dan de analoge quartz en de analoge quartz is robuster dan de automaat. Als je echt een rauwdouwer zoekt zou ik voor de G-Shock gaan. Ik weet niet wat je van plan bent met het horloge te gaan doen?

Victorinox overleeft veel. Heel veel. Ziet er echter niet meer uit indien gekrast en gebutst.
Ik zou eerst de G-shock kopen. Koop zodra de fondsen er zijn de Victorinox en/of het Monster.

Het Monster draagt kleiner dan de INOX door de kortere lug to lug afstand. De laatste zou ik zeker eerst passen.

Ja, ik ben me er zeker van bewust dat ze héél verschillend zijn. Dat maakt het ook zo moeilijk :smiley:
M.b.t. tot wat ik ermee wil gaan doen: gewoon bijv. gaan kajakken, in bomen klauteren, aan de motor werken,… zonder te hoeven denken aan het feit dat ik een klok aanheb.

Zo te horen is de G-shock toch wel de goede keuze dus.

Met een automaat (zelfs al is het zo’n simpel Seiko 7S26 of 4R36) ben je eigenlijk nooit helemaal op je gemak… Mijn SKX007 beater is wat gemagnetizeerd, geen idee hoe en nu loopt hij een stukje te snel. Zelfs met voorzichtig te zijn. Ik doe eigenlijk mn horloges af voor vuiler of zwaarder werk nu.
Het horloge die heel mn verbouwingen overleefd heeft is mn Swatch Irony quartz, maar die ziet er echt niet meer uit na 10j draagtijd.

Dan zou ik de G-Shock kopen en ben je gerust :wink:

2 likes

Ik zie er bij solojapan geen te koop staan momenteel…
Is eBay nr. 232351963046 iets? Is wel ‘verdacht goedkoop’ momenteel, of hoef ik me daar volgens jullie geen zorgen over te maken?

www.benl.ebay.be/itm/232351963046 deze dus

Anders wellicht @anon50762135EV een pm sturen :wink:

ik kijk even met je mee, moment

sowieso kun je hem veilig en goedkoop bij Citiwide kopen

volgens mij niks raars mee

ziet er legitiem uit

bij Citiwide zijn ze nieuw 250 euro dus zo erg wijkt die prijs van die jij gezien hebt ook weer niet af

ik heb je de link per PB gestuurd

1 like

De kogel is door de kerk! Dank aan allen, nu spannend afwachten :smiley:

1 like